Evves place

Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Evelina - 2 augusti 2012 21:33

Jag börjar vänja mig nu, vid tanken på att jag faktiskt alldeles snart ska flytta till västkusten. Och det känns bra, riktigt, galet bra! Det ska bli jättekul att prova något nytt, göra något annat, träffa nya människor, lära mig nya saker och utvecklas som person. Jag LÄNGTAR verkligen till helgen innan skolan ska börja och flyttlasset går :D


Alting är ju dock långt ifrån ordnat än. Jag har ingen lägenhet och ingen boxplats =P Såklart känns boxplats till Blomman som prio 1, för boende till en annan går alltid att lösa; jag har ju liksom världens bästa syster som låter mig bo där om jag behöver. Iallafall för ett tag. Så det är inte ett lika akut problem som en stallplats. Men jag har letat aktivt och faktiskt hittat 2 stall som jag ska kolla på på söndag. Båda låter jättebra, så ska bli spännande att se hur det är i verkligheten :)


I helgen hade vi besök av Mia, Savhooch och Ninni. Verkligen kvalitetshelg, massa kul, massa häst och massa hund. Kan liksom inte bli mycket bättre! Vi red ut, dressyrade och red och badade och simmade med hästarna. Vad mer kan man önska?! Möjligtvis att det hände oftare ;)


Fiffi har provat på livet som agilitystjärna. Vi är nybörjare, jättegröna sådana. Så vi fick grundjobbsövningar. Vi tyckte det var sådär kul. Man måste ju bygga en grund för att kunna bli bra. Men ibland, innan man riktigt fattat vad man gör, så är grundjobb inte så taggande. Fiffi tycker ju inte att kamp är någon precis belöning heller. Fiffi gillar korv. Tindra har en leksak efter hindret, Fiffi har en korv =P Men det ska nog bli bra! Tror hon taggar till mer om jag taggar till. Haha, jag fick en tillsägelse om att ta kanske inte gå med händerna i fickorna, det ser oengagerat ut ;)


Har vart och shoppat igen, ooops! Blev en leopardsäng och en flytväst. Leopardsängen är helt galet grym! Åkte för att köpa en risa Biabädd och kom hem med en leopard, hrm, något gick jättesnett! Fick den för 200 kr, som hittat! Butiken verkade mest glada över att någon äntiligen ville köpa den   


Här kommer lite bilder från senaste tiden.


                                             

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards