Evves place

Alla inlägg den 27 mars 2012

Av Evelina - 27 mars 2012 20:30

Teoridag idag för truckkortet. Först fick vi kolla på 10 olika kapitelfilmer för att gå igenom truckkörning och säkerhet och bla bla bla. Efter varje film var det övningsfrågor som vi skulle svara individuellt på och sedan gick vi igenom dem tillsammans. När alla kapitel var klara fick 15 minuter på oss att plugga och sedan var det uppskrivning, ungefär som för körkort. Man skulle ha minst 44/50 för att bli godkänd. Jag hade 49/50, oh god i´m good ;)


Så sedan var ju dagen slut för mig, min uppkörning är imorgon, idag var det bara för den stora trucken, jag får bara för den lilla trucken ;P Så vill man kan man ju hålla en tumme eller så för att det går bra för mig.


 


Slutade ju perfekt till lunch, så ringde pappa. Jomen, idag var det lunch på puls, jag bjöd in mig. Så trevlig lunch ute på stan, inte var dag det händer i mitt liv! Fast får nog införa det lite mer frekvent, det är ju faktiskt ganska najs! Och en gång varannan eller varje vecka kunde jag gott unna mig! Lite av alla pengar jag jobbar in måste ju gå till mig också, ALLT kan ju inte bara gå till täcken och hästmat =P


Bilen stog på parkeringen och tjöt ljudligt om att den ville bli tvättad. Den har gapat om det typ 2 veckor nu, så nu fick det vara nog! Nu fick han så han teg, avfettad, grundligt tvättad, lackskyddad, puts på de svarta listerna och grundlig genomgång invändigt med damsug och torkning av allt. Putsade till och med rutorna. Så nu är den så fin att jag helt och hållet bestämt mig för att inte byta bort den!


Blomman fick ett longerpass i paddocken och sedan ett bad och lite massage/kli i pälsen för att få igång blodcirkulationen lite extra. Släppte några pälsstrån till. Han är så fin, bästa lilla hästen <3


Nahe, nu kväll, imon, ny dag :)


By the way så överlevde jag tandläkarbesöket. Fick betala 750 kr för lidandet, due due, man borde snarare FÅ betalt för att utsätta sig för det! :S

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards