Evves place

Alla inlägg den 14 mars 2012

Av Evelina - 14 mars 2012 20:18

Dagens eftermiddagsaktivitet bestog av gemensam promenix i vårvädret. Vi motionerar ihop ponnyn och jag, smidigt ;)


Var ju lite kyligare i luften idag, men ändå helt underbart väder att ut och gå i skogen i. Har en jättemysig runda med backar upp och ner längs en skogsväg, var jättefin skog också innan. Men nu har de averkat så nu är det rätt kalt och sönderkört. Så himla tråkigt att de måste göra så. Jag älskar gammal fin "orörd" skog, det är så fridfullt på något sätt. Visst att man gallrar och röjer, men det här är ju mer ren avverkning. Ser tråkigt ut, även om man sätter nya plantor. Men men, det är ju bara vad jag tycker!


Skogens konung!

       


Har haft samtal på jobbet med avdelningschefen. Känns positivt och härligt. De tycker jag är jätteduktig och gör ett bra jobb. Kul att höra. Även om jag har blivit rätt bra på att klappa mig själv på axeln och faktiskt tycka jag är duktig, så är det ändå roligt att ibland få höra det från sina medmänniskor. Det blir liksom ett litet lyft, man får lite extra energi att fortsätta göra det man gör. Det blir liksom lite extra roligt när man vet att någon märker det.


Fick ett litet pling på telefonen om att mitt och Linns paket kommit, så har varit och hämtat ut det. Har öppnat och klappat lite på täcket, det är så underbart mjukt och gosigt. Blomman kommer nog trivas i det, hehe. Det finns ju som filt också, kanske vore något att köpa och ha i soffan hemma, får jag nog allt fundelidera lite på!


Syster har gjort oss en bamsetjänst också, tackar vi för, vart och fixat en ny sadelgjord. Så jag kompletterade den i kväll med att åka och köpa ett får att trä över. Hoppas det ska bli bra och att det varit gjorden som gjort knölen. Vore väldigt skönt om det var så, för då är ju problemet löst!

 


På fredag blir det mest troligt hingstbesiktning av honom, så sedan är det bara att skicka in den och invänta DNA-svaret och sedan är det klart! Bara att betala in licensavgiften och sedan har han en livstids avelslicens. Tycker det är smidigt, istället för att ha en årslicens och gissa på vilka år det finns intresse från stoägare, nu blir det ju mer fritt fram. Ska bli jättespännande att se vad han kan lämna, min fina Blomma. Med tanke på hur underbar han är så måste det ju bara bli helt sagolika fölungar


Slut för idag!


Imorgon inleds med besök hos tandläkaren! Urk, jag avskyr verkligen att gå dit, känner mig så sjukt utlämnad när jag ligger där i stolen och de rotar och grejar bland min tänder. Men lika bra att få det överstökat, jag vill ju gärna behålla de i många långa år till!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards