Evves place

Alla inlägg den 23 mars 2012

Av Evelina - 23 mars 2012 22:55

Yej, nu tar jag HEEEEELG!!!! Wunderbart <3


Känner mig på topp, goo känsla! Allting flyter och jag är tillbaka efter min svacka. Jag vet inte vart den kom ifrån, men det gör man kanske inte alltid. Spelar kanske inte så stor roll heller egentligen. Huvudsaken är att den är borta nu iallafall ;)


Blomman och jag lufsade en tur i skogen idag. Han lufsade mest, jag åkte snålskjuts =P Vi tog en tur i skogen var det jag egentligen ville ha fram. Gick ner till paddocken först, men ärligt, ORKA sitta och harva där när vädret bara är så jäkla underbart det kan bli! Så la ner den idén och drog ut i skogen istället! Mycket nöjd med det beslutet, vi hade skitkul! Blomman behöver jobba lite på sin flåskondis så vi galopptränade upp och ner i en backe. Den är rätt lång ocg dryg så körde en vända i varje galopp bara, kändes väldigt lagom, verkade han tycka också. Jag behöver också jobba på min flåskondis så vi promenerade sida vid sida hem. Älskar den där bruna luddponnyn alldeles enormt! Han är guld för mig, med en sådan vän finns det inga gråa dagar, alla dagar strålar.


 


Börjar komma massa vårtecken nu. Hittills har jag mest hört andra säg att de sett dem eller läst i tidningen. Men för mig räknas det först när jag fått se själv. Idag mötte vi en humla, ett gäng citronfjärilar och några blåsippor. Och lammungar! BÄÄÄÄÄ sa dom. Vi vänder! sa Blomman ;) Vi PASSERAR sa jag. Ok, sa Blomman, jag blundar och går fort! Haha, ibland e han allt en bra liten kille =P


Har fått paket också, från bildtävlingen jag vann. Skickade in ett bidrag på Blomman och bad syster skicka in ett på mig och Pacha, Pachabilden vann och Blombilden kom tvåa. Så vi utökade gardroben med totalt 3 nya vita Mias schabrak och en klarblå fleecetröja till mig. Najs najs! Så nu har vi ju tävlingsschabrak så vi klarar oss om man säger så! Vi som älskar att tävla =P


Imorn blir det nog Börjes en vända, B-vitamin står på inköpslistan. Och kanske eventuellt en liten grimma med tillhörande snöre. Han viskade lite försynt i mitt öra att han skulle känna sig väldigt vårfräsch med en ny fin grimma   


På jobbet i eftermiddags dog mitt äpple. Shit, kände hur jag dog lite där också. Paniken kom liksom lite krypande när jag efter 10 försök till att trycka igång den insåg att den fortfarande var kolsvart på hela skärmen. Men min bästa pappa lyckades hela den sedan ikväll. Det är tur man har en bra pappa som kan fixa sådant åt en! Paniken är borta och lugnet är åter, Äpplet är back in buisness! Pappa är min hjälte! Iallafall för stunden ;)


Nu, big time BEDTIME! Så jag vaknar pigg och speedad imorgon för att kunna roa mig hela min lediga helg! Wiie, life is damn good! :D



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards