Evves place

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Evelina - 13 mars 2012 22:38

Underbara vår!


Vilket väder det varit igår och idag! Mer än härligt helt klart! Sol och VARMT! Så varmt att man kunnat lämna jackan hemma och kört på tjockiströja och väst utan att frysa det minsta, det gillas!


Blomman har primärrullat pälsen idag. När det är över 10 grader varmt i skuggan så behöver man inget täcke, inte ens om man är min häst ;) Så han var mycket nöjd med sin dag i hagen. Han hade inte ens grisat ner sig speciellt mycket. Duktig häst jag har :)


Mindre kul är att knölen vid armbågen har återkommit. Han hade en förra året också, samma ställe och samma "konsistens". Börjar misstänka att något på sadelgjorden stör/retar honom där. Så får försöka hitta en annan gjord som är mindre klumpig. Kanske med nåt fårludd på eller nåt. Aja, den är under kontroll iallafall, sedan förra året så har jag ju lärt mig hur den ska bemästras, Hirudoidsalva is the shit ;)


Eftersom knölen är där den är så får vi köra på sadellös träning nu ett tag. Igår blev det barbacka och idag blev det longering över bommar i valfri form. Till en början hade han tokryck, men sedan coolade han ner och var kanonfin. Får väl se om det blir barbacka i skogen också, känns lite sådär kul om jag kanar av. Balansen är ju inte vad den en gång var om man säger så! Bäst att öva på inhägnat område ;)


Fick ett mail om att det fina fliistäcket var på väg idag. Nice :D Och gardroben kommer utökas ytterligare! Jag var med i en bildtävling, och vann! Så inom en, förhoppningsvis snar framtid, så kommer det paket till mig, wiiieee, happy happy!


Min bästa ponny, liiiiite tycker han nog om mig också ;)


 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards