Evves place

Direktlänk till inlägg 16 juli 2012

Måndag

Av Evelina - 16 juli 2012 22:22

En veckas semester har hunnits med, en vecka kvar. Än sålänge har jag inte gjort något vettigt alls = kanon! Hehe, precis som planerat helt enkelt!


Det blev en tur till staden förrut idag. Köpte en canvasbur till Fiffi på ÖB förra veckan, 199 kr kändes väldigt överkomligt! Packade upp den hemma och tyckte väl att den kändes i sladdrigaste laget, men man kan ju inte förvänta sig så mycket för de pengarna utan tyckte att aja, det blir nog bra! Planen var att ha den i bilen så jag slipper ha henne lös där. Hon sitter jättestill och fint när vi kör, men när jag lämnar henne i bilen så går hon som hon vill ;) En bur hade ju löst problemet!


Så igår när vi skulle till Falsterbo skulle vi då inviga buren. Fiffi tyckte att det här var den sämsta idé jag kommit på hittills, så hon gnölade lite, gick ett varv och tryckte näsan lite mot tyget i hörnan. Min bur var nog ett riktigt rejält måndagsexemplar, för det lilla gjorde att tyget "delade" sig i den hörnskarven och Fiffi kunde sticka ut näsan. Suck, nog för att man får vad man betalar för, men allvarligt talat, en cockervalp som lite försynt säger "Skulle någon kunna släppa ut mig?", det borde den hålla för! Så lämnade tillbaka den idag. Mycket tillmötesgående personal och inga som helst problem. De höll med om att den måste varit försvagad eller något.


Dock kände jag inte riktigt för en ny likadan, min erfarenhet blev ju inte så bra ;) Drog vidare till Landtmannaffären och kollade utbudet där. Där blev jag föreslagen att ha henne i sätet med bälte, alt i sådan där stor plastbur. Blää, kände bara att gud vad krabbigt allt blev, suck! Det lättaste vore nog att bara byta bil. Det är helt uppenbart att man inte bör ha någon klarblå gubbsedan ens om man bara har en "tanthund". Men vad ska jag ha istället?! V70? Santa Fee? Jeep? Vad vill jag betala? Eller ska jag bara köpa en plastbur och se glad ut? Den var ju faktiskt godkänd även om jag vill flyga med henne..... (för de lär ju inträffa, eeh, jättemånga gånger?)


Får nos sova på det här faktiskt, en natt eller två. Eller kanske en vecka!


Imorgon blir det hästfotografering om väderguden kan tänka sig att bjuda på trevligt väder. Får man önska så gärna ljust, men inte strålande solsken. Plusgrader är ju också ett plus i kanten, det ska ju föreställa högsommar ;)


Och föresten så är Blomman och jag anmälda till en kurs i centrerad ridning i augusti! Det innfaller såklart den helgen jag jobbar lördagen, men tack vare otroligt trevlig och serviceminded arrangör och instruktör så gick dett att lösa ändå! Ser fram emot det massa!! :D


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 februari 2013 21:22

Från och med nu så kommer min blogg bo på denna adress istället   http://dressyrwelsh.blogg.se/   Hoppas ni följer med :) ...

Av Evelina - 7 februari 2013 10:26


Det blir en bra dag idag! Bästa latten på rasten, dressyrträning i skogen på cobben och bio ikväll med stallgänget! Dressyrigt deluxe, galoppsadel och kandar ;) ...

Av Evelina - 6 februari 2013 11:36


Vaknade till ett vitt landskap imorse. Vintern är tillbaka, väderguden är ju klart velig värre! Snö, is, plus, barmark, stenhårt, snö igen. Han är en värre velpotta än jag! Det är inte dåligt att lyckas med det ;)   Blomman ska nog få en tur i sk...

Av Evelina - 3 februari 2013 13:19


Sista dagen denna veckan och sista dagen jag är hästvakt åt alla extrahästarna. En hel vecka, tänk att tiden går så fort!   Fiffi tycker livet är sådär kul just nu. Så länge jag underhåller henne så funkar det, men när vi "gör ingenting" så vill ...

Av Evelina - 1 februari 2013 14:01

Köpte nya byxor idag, jättesköna marinblå stretchjeans! 50:- som hittat! Köpte en kaka också, att fylla ut dom med ;) ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards