Evves place

Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Evelina - 1 juli 2012 20:57

Idag var det ju dags för Blommans utställning på Bjärsjölagård. Jag vaknade till en grå himmel som bäst beskrivet pissade ner vatten, kul, verkligen kul! Men eftersom Blommans klass inte skulle vara förrän eftermiddagen hoppades vi på uppklarnande. Och visst blev det som önskat! Strålande solsken och lite lagom med vind för att dämpa temperaturen en aning. Härligt :)


11.00 hämtade vi upp Linn i Hooooby och begav oss mot skåneland. I efterhand var det lite tidigt att köra för vi fick vänta ungefär 2,5 timme nere vid ringen. Visserligen fanns det hästar att kolla på, men det blev lite drygt tillslut ändå. Ångrade lite att jag faktiskt inte anmält mig till ridklasserna också. Vi hade nog egentligen haft mer att hämta där i dagsläget.


Efter lång väntan var det ju då tillslut dags att lasta av bästeponnyn och fixa iordning honom med hårspray och gelé. Är det skönhetstävling för hästar så är det ;)


Det var 4 hingstar i klassen. Resultatet för Blomman idag blev en 3:e plats och en silvermedalj. Kritiken var "Good type, good topline, BUT not in SHOW-CONDITION!"


Det var ingen överraskning. Det var en engelsk domare och min häst är inte tjock, inte ett dugg, han är väldigt normalviktig. Så jag räknade med att få nerdrag på det. Fick trevliga kommentarer från en åskådare och hon som skötte insläppet till ringen. Jag är nöjd oavsett, Blomman skötte sig som det anstår en stjärna och i mina ögon är han alltid den allra finaste <3


Dock fick jag lite blodad tand så troligtvis kommer det bli 1 eller ev 2 utställningar till i år! Fast då kan jag nog tänka mig att gö på honom lite till faktiskt ;) Nu är han i nedre kanten av normalhull, som han var vid hingstvisningen var han i övre kanten av normalhull, så långt kan jag faktiskt sträcka mig! =P


Här är lite pics från dagen, Linn skötte kameran efter bästa förmåga. Inte lätt när man har en gnällig Fiffi att passa samtidigt som inte önskar något annat än att få komma in i ringen och springa jämte matte istället ;)


Lägg märke till hur grymt synkade vi är när vi springer!   


                           


H-S Morning Star, klassvinnaren


   


Synod Rembrant, 2:an

 


Nebo Red Dragon, 4:an

     



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards