Evves place

Alla inlägg den 7 juli 2012

Av Evelina - 7 juli 2012 22:47

Finally! Haha, att 6 timmar på jobbet kan kännas så grymt långa när man inget hellre önskar att de ska ta slut så man blir ledig ;P


Men de tog slut till sist, även om jag myglade hem en kvart tidigare. Var ju dölugnt, inte en kotte i butiken, parkeringen var full men alla var ju på Tosia. Nu på kvällen blev det en runda för mig också, men jag vet inte riktigt. Det är så mycket "skit" där nere. Jag är trött på att köpa "skit", det fyller bara dyrbar plats i skåp och lådor utan att fylla någon funktion. Köpte iallafall ett kul, gult linne med en stor, skitglá smiley på :D Så känner jag mig lite down en dag så kan jag ju ta på mig det så blir det nog lite bättre ;) Blev en halv langos, levergodis till Fiffi och en gummimassageborste till Blomman. Storhandlarn här, verkligen! Men som sagt, jag har tillräckligt med skit i mina skåp och lådor redan, det finns liksom inte plats för mer. Detsamma gäller nödvändigtvis inte Blommans skåp, för där finns alltid utrymme för mer, och skulle det inte finnas så kan man alltid köpa ett skåp till   


Har kommit fram till att det blir hundutställning. Blomman är inte riktigt i skick (hull) för att jag ska tycka det är värt att lägga all tid och pengar det blir att köra strax norr om Göteborg. Vi spar det till nästa år, men då blir vi farliga! ;)


Så det blir Fiffi som får åka på skönhetstävling den här gången. Dessutom blir det väl typ den enda gången vi kan visa oss där, för sedan ryker fluffet och det blir labradorfrisyr istället! Tror inte det blir så poppis i ringen på en ras som ska ha megafluffet ;P


Fiffi och jag tränar flitigt. Vi har haft lekträning, och numer så leker hon jättegärna med mig, det kommer till och med ljudeffekter, duktig valp! Om Kitty skulle se oss skulle hon bli stolt, värsta kamphunden är hon numer! Vi har dessutom övatstenhårt på den här agilitygrejjen med att hoppa upp på stenar och stockar och annat som "råkar" finnas i skogen. Fiffi fattar poängen och letar numer själv upp stenar att hoppa upp på, smidig som gud vet vad står hon sedan där och undrar om hon kan få en kaka för besväret! Och bortskämd OMTYCKT som hon är så är det klart hon får det ;) Det ska ju vara kul att göra som matte vill :) Hon e så himla ball min lilla hund, mycket glá för henne <3 När kitty kommer hem näst ska vi börja trixa lite, wiiie!


Blomman fick ett pass i paddocken idag. Igår gick det sådär bra. Så bra som det kan gå när man själv är typ "död", luftfuktighetesmätaren har slagit i pinnen för 100% och kan inte visa mer och flugorna är fler än flest och mer än irriterande. Så kände mig inte så nöjd med passet. Idag började på ungefär samma vis, fast sedan hade jag en diskussion med mig själv om hur jag skulle lösa problemet och sedan blev det bättre. Vänsterbogen hamnar gärna lite ur spår och kör sitt eget race vid sidan om de andra 3 benen = inte så lyckat! Så använde spöet till att peta på den bogen så ofta jag behövde för att han skulle komma ihåg att han hade 4 ben och inte bara 3. Allt eftersom så blev han mer och mer medveten om att det fanns ett vänsterframben också och då började alltig lossna. Nice! Så nu får jag köra på så ett tag, så lär han sig nog snart att han är en fyr-bening :)


Till imorgon har jag beställt fantastiska frukostfrallor, 20 stycken, så de räcker heeeeela långa semestern ;) Mums!


Min för tillfället, favoritbild av alla de 100 tals bilder jag har på världens finaste Blomson <3

 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards