Evves place

Alla inlägg den 6 juli 2012

Av Evelina - 6 juli 2012 15:04

Ledig dag idag och jobb 7-13 imorgon, sedan är det SEMESTER! Wiiiiii! :D:D


Det känns så himla välbehövligt med ett break. Alla bara frågar vad man ska göra under semestern, men jag ska ha semester bara. Vara ledig, göra ingenting, ta dagen som det kommer och fylla tiden med sådant som är energigivande för mig. Det är det jag tycker semester är till för.


Blomman är på G igen, han känns kanonfin. Världens underbaraste! I veckan har vi hoppat en dag och vart i skogen en. När jag hoppade lät jag en annan tjej ta några språng på honom, dels för att det är kul att höra vad folk tycker, och dels för att det är så himla roligt att se honom riden ibland. Och hjälp vad fin han är! Han har verkligen utvecklats, han ser jättepampig ut, och hon tyckte han var helhäftig att rida. Känslig och reglerbar. Roligt med sådant omdöme om ens arbete :)


Dock har jag ett problem. Helgen den 11-12:e augusti är det hundutställning i Ronneby, och Riksutställning med SWF för Blomman i Lerum. Hur sjutton ska man välja? Jag vet verkligen inte vad jag vill helst! Det är lttare att kunna ställa ut Blomman en annan gång eller ett annat år än Fiffi. För Fiffi är det här mer eller mindre "enda chansen", eftersom hon inte kommer ha någon frisyr som uppskattas i ringen länge till. Det funkar inte riktigt med Fluff-hund när den ska vara stallkompis! Jag funderar ut och in och fram och tillbaka hur jag ska göra, vi får se helt enkelt..... Har 4 dagar på mig att bestämma mig!


Nu ska jag baka halloncheescake, hej och hå vad gott!


Även om man är en smallhund kan man behöva en largebur, bara man har vett nog att breda ut sig ordentligt ;)


 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards