Evves place

Direktlänk till inlägg 16 juli 2012

Falsterboooo!

Av Evelina - 16 juli 2012 11:15

Igår tog jag och Olivia en tur till Falsterbo! Det var 5 år sedan jag var där senast, herregud vad tiden går! Och herregud vad pengar jag sparat på att inte åka dit på alla dessa åren   


Det var iallafall en jättetrevlig resa, vi lyckades slippa kö både på morgonen och på kvällen, här snackar vi flyt! Vi slapp för det mesta trängas med folk i tälten, och var det smockfllt i något tog vi helt enkelt det senare när folket gått. Det blev inte heller någon megashopping utan jag höll hyffsat i mina slantar. Ett ljusbrunt träns till hoppsadeln + tyglar 464 kr (outletpris, ordinarie cirkus 1000) och ett par transportskydd från Sjöhagen till mässpriset 395 kr, har haft sådana röda en gång i tiden, gillade de skarpt, men sålde de sedan. För de var röda =P Denna gången blev det fantasifullt svarta ;P


Fiffi var med, tyckte det kunde bli lite miljöträning för henne. Hon verkade tycka det var helt ok, massa spännande lukter och i vissa tält bjöds det ju faktiskt på snacks till vovvarna! ;) Kommer inte ens håg hur många som kom fram och pratade och klappade på henne och talade om hur söt och fin och mjuk hon var! Och det var ännu fler som pekade och pratade på håll. Världens bästa Fiffi <3 Hon skötte sig hela dagen lång och gick snällt i snöret när hon kunde, när det var för mycket folk eller inne i tälten där det var trångt, så bar jag henne så hon inte skulle känna sig trängd eller bli trampad. Dock har ju inte alla speciellt bra koll på sina hundar utan rätt var det är hör man bara ett bröl och en stor arg hund som gör världens utfall. För mig är det obegripligt att man tar en sådan hund med sig!


Har hittat en sadel jag är lite sugen på. Crown Aragorn, men de som säljer den har semester till augusti. Men det är väl som alltid, den som väntar på något gott, väntar aaaaalltid för länge =P Hoppas bara den är värd att vänta på! För övrigt var de hur trevliga och hjälpsamma som helst! http://www.mustanghastsport.se/


Men vi får väl leva med hoppsadlen så länge helt enkelt. Vi har ju ett matchande träns numer, det är ju alltid något ;)


Fina nya matchande tränset!

 


Och dessa transportskydden (fast svarta) kommer med posten senare, de var slut på mässan. Fast de är ändå köpta till mässpris ;)  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 februari 2013 21:22

Från och med nu så kommer min blogg bo på denna adress istället   http://dressyrwelsh.blogg.se/   Hoppas ni följer med :) ...

Av Evelina - 7 februari 2013 10:26


Det blir en bra dag idag! Bästa latten på rasten, dressyrträning i skogen på cobben och bio ikväll med stallgänget! Dressyrigt deluxe, galoppsadel och kandar ;) ...

Av Evelina - 6 februari 2013 11:36


Vaknade till ett vitt landskap imorse. Vintern är tillbaka, väderguden är ju klart velig värre! Snö, is, plus, barmark, stenhårt, snö igen. Han är en värre velpotta än jag! Det är inte dåligt att lyckas med det ;)   Blomman ska nog få en tur i sk...

Av Evelina - 3 februari 2013 13:19


Sista dagen denna veckan och sista dagen jag är hästvakt åt alla extrahästarna. En hel vecka, tänk att tiden går så fort!   Fiffi tycker livet är sådär kul just nu. Så länge jag underhåller henne så funkar det, men när vi "gör ingenting" så vill ...

Av Evelina - 1 februari 2013 14:01

Köpte nya byxor idag, jättesköna marinblå stretchjeans! 50:- som hittat! Köpte en kaka också, att fylla ut dom med ;) ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards