Evves place

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Vårkänslor!

Av Evelina - 24 februari 2012 14:05

Wihooo! Det börjar kännas att det lutar åt vår! Så hääääärligt så det finns inte! :D:D:D Hoppas nu snön har vett att hålla sig borta till nästa vinter! Sol, värme och gröna löv, JATACK   


Idag har jag tvättat bilen, det behövdes, har inte handtvättat den sedan i höst. Kört den i biltvätten en gång där emellan bara. Så det var väldigt välbehövligt! Drygt bara att det är grusväg sista biten till stallet, men men, sånt man får leva med ;) Känns som ett världsligt problem =P


Blomman har också vårkänslor, han är pigg som en spigg och går och är spännig och letar läskiga saker överallt när vi är ute och skrittar. Det är lite drygt, men bara att aktivera honom lite så blir det bättre. Han har ju stått rätt länge nu på grund av vurpan, så tror mycket ligger i att han är lite understimulerad. Han är iallafall glad och busig, och det är härligt och se. Igår var vi på promenad, då gick han och krökte upp nacken och försökte tugga på grimskaftet hela halva rundan. Han släpper ju det så fort jag blänger lite på honom, men det ser så jäkla charmigt ut! Det liksom pyser ur öronen och man märker på hela honom att han helst bara skulle vilja hoppa och skutta järnet. Känns grymt att han en häst som snällt går i snöre utan att bråka fast att han är så överladdad. Man kan säg att vi vet var vi har varann (nästan alltid).


Har råkat beställa ett nytt täcke åt honom. Behöver ett med helhals. Svamparna ska INTE få en chans att komma tillbaka om det nu skulle bli en regning vår, utan då ska jag vara förberedd! Blev ett Rambo Duo. Skitbra, 2-i-1 täcke. Så nu ska jag rensa ordentligt i mitt skåp. Det här går inte! Jag måste verkligen göra av med det som inte används. Verkar ju rätt meningslöst att stå med saker som ändå bara ligger. Skärpning! Hädanefter blir det bara välbehövliga inköp! Om det nu ens behövs några nya inköp egentligen......  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 februari 2013 21:22

Från och med nu så kommer min blogg bo på denna adress istället   http://dressyrwelsh.blogg.se/   Hoppas ni följer med :) ...

Av Evelina - 7 februari 2013 10:26


Det blir en bra dag idag! Bästa latten på rasten, dressyrträning i skogen på cobben och bio ikväll med stallgänget! Dressyrigt deluxe, galoppsadel och kandar ;) ...

Av Evelina - 6 februari 2013 11:36


Vaknade till ett vitt landskap imorse. Vintern är tillbaka, väderguden är ju klart velig värre! Snö, is, plus, barmark, stenhårt, snö igen. Han är en värre velpotta än jag! Det är inte dåligt att lyckas med det ;)   Blomman ska nog få en tur i sk...

Av Evelina - 3 februari 2013 13:19


Sista dagen denna veckan och sista dagen jag är hästvakt åt alla extrahästarna. En hel vecka, tänk att tiden går så fort!   Fiffi tycker livet är sådär kul just nu. Så länge jag underhåller henne så funkar det, men när vi "gör ingenting" så vill ...

Av Evelina - 1 februari 2013 14:01

Köpte nya byxor idag, jättesköna marinblå stretchjeans! 50:- som hittat! Köpte en kaka också, att fylla ut dom med ;) ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards