Evves place

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Evelina - 20 februari 2012 18:15

Idag var vi hos veterinären. Blomman skötte sig exemplariskt och fick beröm för att han var väldigt fin, jag kan bara instämma! ;)


Besöket gick bra och han är nu en "vävnadskula" fattigare i höger höft. Skönt! Hade ju aldrig kunnat sluta nojja över den kulan om den varit kvar, så känns väldigt lugnt att veta att den är borta och att det inte är någon fara :)


Dock är han ju lite karvad där vi tog ut den, men det är fint igensytt och han har ett stort fint plåster över ;) Kulan fick jag med mig i en burk, som en lite souvenir =P Don´t worry, jag ska inte behålla den länge, men det var ju lite kul att kunna visa den för de som blivit involverade i att undersöka den mystiska knölen.


Så han har skrittmotion ordinerat ett tag, Metacam i 14 dagar och stygntagning om 7-10 dagar.


Blev ju en ledig dag för mig idag på grund av sjukbesöket, men det har varit grymt härligt! Städat och ordnat bland hans prylar också, de är många! Jag förstår inte hur en ponny kan behöva så mycket saker?! Men ändå finns det inget man kan sälja ;P


Här är för övrigt "kulan", den är i storlek som en kidneyböna och hade vid uttagandet samma färg som en gul ärta typ!

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards