Evves place

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Evelina - 4 februari 2012 21:18

Idag har varit en galet bra dag! Egentligen inte av någon särskild anledning. Den har liksom bara varit bra och trevlig och positiv på alla sätt och vis!


Inledde dagen med jobb! Idag var det bland äpplena och bananerna. Lagom mycket att göra där idag, då blir det på något sätt extra kul. För då har man inte övermycket annat att hinna utan kan stapla bananerna fiiiiiiint och prydligt i bananvärlden. Det blir verkligen fint dessutom! Riktigt snygga, raka, prydliga rader med bananer. Det som är roligast av alltihop är att många av kunderna dessutom lämnar någon liten trevlig kommentar om att "Vad fint du lägger de", eller "Åh, så fint har de aaaaaaldrig legat förrut". Jag uppskattar verkligen det, det är jättekul att märka att kunderna som passerar faktiskt lägger märke till att det ser snyggt och prydligt ut. Jag har sagt det innan, jag säger det igen, det är LARVIGT kul att stapla bananer ;)


Vi fick även in alldeles kolossalt stora Kent-mangosar idag. Haha, jag är, har varit, och kommer mest troligt förbli, HELSÅLD på denna underbara frukt! Finns icke något som slår smaken av en helt mogen Kent! Så jag köpte 2 ;) Hade 1 liten liggande hemma sedan innan, fast lite mindre. Ansåg nu ikväll att jag var väldigt värd en Kent, så jag gluffsade i mig den (hela såklart) som en riktigt fin avslutning på min braiga dag!


Blomson och jag trotsade kylan idag och tog en tur bort till ridhuset. Bra val, han var kanonfin att rida! Han är så helhäftig när han är loss och rund. Jag är verkligen stolt över vad han och jag åstadkommit tillsammans! Måtte vi bara hitta en sadel också..... Fast jag är glad sålänge problemen håller sig till att vara materiella problem. Jag är tacksam för varje dag jag får komma och ta hand om min friska glada häst. Det är trots allt det som är allra allra viktigast! En sadel hit eller dit är mer ett "lyxproblem".


Har varit och handlat till min nya vän också. Han har fått kattsand, kattmat, kattleksak, kattborste, kattlåda och klösbräda. Skulle ha en säng/korg också, men det fanns ingen kul, och den som fanns var nog lite för liten för att han skulle få plats..... Så det måste ordnas, och en transportbur, och matskålar. Så nu känner jag mig som ett barn på julafton ungefär. Enda skillnaden är att det var inte tomten som kom och skänkte klapparna, utan jag fick vackert pröjsa själv. Haha, snålt av han! Kunde väl fått det som ett litet efterskott sedan i julas =P


Kisen kommer på måndag kväll. Jag lääääängtar! Ska bli superkul att ha kisse igen. Har verkligen saknat det!


Stora, saknade BC, the one and only!

   




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards