Evves place

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Evelina - 1 februari 2012 20:31

F*n h*lvetes j*vla skit!


Min underbara älskade dressyrsadel passar inte längre! *Dunkar huvudet i väggen och gråter krokodiltårar*


Suck och pust och stånk och stön :( Jaja, får väl vara glad för de hela SJU månader den passat och fungerat, är nog rekord för vår del ;)


Men frågan blir ju vart sjutton jag ska leta efter för något nu???? Känner mig lagom nollställd. Prio 1 blir ju att bli av med den jag har, så vet ni någon som vill ha en UUUUUUUUNDERBAR mjuk djup härligt inriden Frank Baines Omni i stl 17,5" och wide i bommen så hojta. Har slängt ut den på annons så bara att hoppas någon nappar relativt fort.


Tills vidare så rider vi i hoppesadeln, han trivs bra med den just nu, det märks. Rund, mjuk, bärig ponny. Tappar lite dressyrsits i den, men whatever, de är en världslig sak! Viktigare att hästen är nöjd och glad än att jag sitter skönt :)


Fick bekräftelsemejl på att vi är uppsatta på reservlista för veckoelevsplats för trickträning på Hällekis också. Hoppas vi får en plats fort och att jag lyckas få semester. Är grymt sugen på att få lära mig mer! Spansk skritt är nästan befäst, de gånger han inte är överexalterad utan tänker på att alla benen ska med så går det super ;) Buga har haft en liten dipp, men har nog klurat ut varför, så det är på uppgång igen. Bergsgeten går rätt bra, yoga kan han sedan länge. Senaste vi börjat med är löslongering i alla gångarter med varvbyten. Det tar sig också, ibland försöker han finta mig och ibland har jag lite svårt att styra min kropp, men däremellan ser det super ut ;P


Tänkte jag skulle introducera klickern för honom. Första blir nog att lära honom apportera. Underar vad han ska apportera? Sådan där knut man har till hundar kanske, den är ju tålig och bra och lätt att kasta..... Tror han skulle tycka det var kul :)


Haha, och den där fina gula stenen han fick av mig när han sa att han ville ha den. Tror ni han rört den eller? Nädå, inte ens smakat har han gjort! Vilken miss av honom, den är faktiskt riktigt god   


Jag har VÄRLDENS vackraste cobbis, det är då ett som är säkert   

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards