Evves place

Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Evelina - 3 februari 2012 16:50

Oh, ma GOOOD! Det är svinkallt ute! Verkligen sådär riktigt, bitigt kallt så det inte spelar någon som helst roll hur mycket man klär på sig! Hua, man kan nästan tro att vi bor vid norra polcirkeln och inte i södra nästan sydligaste Sverige.


Idag kände jag att jag skulle nog trotsa det hutlöst kalla vädret och åka och rida ändå. Åkte till stallet, kopplade trailern, mockade lite boxar och packade lite mat. Vi fick ge hästarna ute mer mat i hagarna också, de talade tydligt om att de önskade påfyllning. De fick dubbla påsar till frukost, det är lika med 8 kg. Och då när klockan var strax efter 10.30 hade de redan glufsat i sig alltihop! Det tar verkligen på de med det kalla vädret, säkert extra mycket eftersom det är så knöligt i hagarna att de knappt kan röra sig heller. Blomman stog till och med och skakade lite. Efter lite mer mat blev det ju dock bättre. Med den ökade mängden han kränger nu står han alltså på 20 kg hösilage och 2 kg Krafft Groov 125. Det är rätt mycket mat alltså! Det är ju trots allt nästan en ponny vi snackar om.....


Tog in honom och skulle klä på honom. Men insåg att nä, detta kommer aaaaaldrig gå! Jag kommer frysa halvt ihjäl om jag ska ha mina icke längre existerande fingrar i ett par ridvantar. Så jag klädde av han all utrustning igen, la på dubbla täcken (nu har han alltså ett tjockt stalltäcke och ett tjockt vintertäcke över) och ställde ut honom i hagen igen. Han verkade mycket nöjd med det beslutet!


Sadelförsäljningen går dåligt. Iofs har den ju inte varit på annons så himla länge, men ändå, när man vill byta vill man ju byta NU! Iallafall jag blir sån. Helst skulle det redan vart gjort så att säga. Jaja, det löser sig säkert snart, vi får helt enkelt överleva under tiden. Att lära sig rida vettig dressyr i en platt hoppesadel utan vidare stöd kommer ju bara innebära en stadigare mer balanserad sits, se det positivt ;) Det finns alltid något positivt med nästan allt. Och gör det inte det så skiter man i det och letar upp något som medför något positivt istället.


För övrigt kommer nog min familj bli en familjemedlem rikare om allt går som planerat. Vill vill vill och hoppas hoppas hoppas på att det inte blir några käppar i hjulet utan att han kan komma hem i början på nästa vecka. Myyyys!


När jag ser tillbaka på denna dagen så inser jag att nä, jag har verkligen inte gjort något vettigt alls idag, och gud vad jag är nöjd med det! Det här blev en sådan där "bara-göra-ingenting-men det-är-ganska-skönt-dag". Sjukt najs, jag har ju inte direkt varit speciellt bra på att ha sådana dagar utan mer ansett att man alltid måste göra något. Men det här är faktiskt riktigt skönt ibland. Så rekomenderar det varmt! En kopp te, eller två eller flera kan man också kränga en sådan dag. Särskilt när det är kkkkaaaalllllttt! Och vill man unna sig riktigt ordentligt kan man öpppna en paradisask och bara ta de goda bitarna också. Bara för att man är såååå värd det!   


Cobbis när jag var och tittade på honom

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards