Evves place

Alla inlägg under januari 2012

Av Evelina - 5 januari 2012 10:04

Det regnar. Och regnar. Och sedan för omväxling skull, så regnar det lite till! Härligt blött överallt, riktigt svampparadis för Blommans "kompisar" *bläää*

Har vart iväg och ordnat vinterskor till den lilla Blå nu på morgonen, inte för att det är någon snö i mitt sikte, men whatever. Vädret är ju väldigt varierande, det är regn eller blåst hela tiden ;P På hemvägen blev det en tur inom jobbet för att köpa färska frallor, MMMMMMmmmmm! Så nu har jag inlett denna underbara dag med ny fralla, müsli och en stor kopp kaffe. Bra start på dagen, check!

Blomman är inne på sin andra vilovecka nu. Han är inte så nöjd, han vill röra på sig. Det märks! Han piper lite smått och gör piruetter i hagen när jag ska hämta honom. Mitt busfrö, så älskad!

Igår packade jag upp frukter på jobbet, inga bananer tråkigt nog ;) Bytte ut apelsinerna. Haha, tja, de va nog en syn! Det var ju inte mycket som gick rätt alltså, det var helt enkelt inte min dag om man uttrycker det så! Alla apelsinerna hamnade ju där de skulle, men gode tid vad de krabbade innan de faktiskt låg där de skulle! Alla utom en. För den fick åka med ut på lagret igen. Ni skulle sett den! My god, här snackar vi den största apelsin jag nånsin sett! FAMILJEapelsin! 864 gr vägde den. Det är alltså nästan 1 kg, på EN apelsin :O Så den fick följa med ut på lagret för fotografering. Skulle ju se lite larvigt ut om personalen står och fotar frukten mitt ute bland kunderna =P

 Bilden gör den inte riiiiktigt rättvisa, den upplevdes som mer enorm än vad det ser ut som!

Dags att dra ut i "svampparadiset"! Ska glo på dressyrträning. Inspireras och avundas de som rider. Vill också ju =P Håller tummarna för en reservplats omgående för JB! Blir det ingen sådan får det nog iallafall bli en tur för att titta näst han kommer. Även om det inte blir samma sak så blir det åtminstone ne jäkla inspirationskick!

Over and out and up and down! 

Av Evelina - 1 januari 2012 16:57

Igår hade vi en fotoshoot Blomman och jag, med tema busbilder. Och man kan säga att det lyckades rätt bra, haha, buscobben nummer 1 kommer här ;)


                                                                               

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards