Evves place

Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Min kärleksbild

Av Evelina - 12 januari 2012 21:51

Jag brukar inte vara med i massa tävlingar hit och dit. Men det arrangerades en tävling med temat "Kärleksbild" med hästtema på denna bloggen http://gennes.se/. Jag har en bild på min änglahäst som betyder mer än ord kan beskriva för mig. Som en underbar vän har tagit på oss. Och den blev utvald till en av de tio (elva) finalbilderna. Behöver jag ens säga att det gjorde mig otroligt glad?!


För mig säger den allt, min underbara, vackra häst. Det är dessutom en bild tagen på våran allra första tävling tillsammans. Den tävling som också var vår sista, även om jag inte hade den blekaste aning om det just då.


Pachá var en showman, det var han alltid. Varenda dag med honom var en upplevelse. Hela han var en upplevelse. För honom handlade allting om att ha roligt. Jag har aldrig mött en så positiv häst som honom, varken före eller efter. Det spelade ingen roll om han gick i hagen, om vi åkte till hovslagaren, om det var dressyrträning, rejs i skogen eller veterinärbesök. Han lyckades alltid roa sig, och även sin omgivning. Han hade ett självförtroende och en självkänsla som inte var av denna värld. Han var verkligen unik.


Men den bittra verkligheten är ju att alla sagor har ett slut. Vissa sagor är korta och andra sagor är så långa att de blir flera stycken romaner av dem. Våran saga var alltför kort. Varför blev det så? Och vem bestämmer egentligen när sagan ska ta slut? Jag så oändligt nöjd med den saga vi skrev ihop han och jag, men jag är bittert besviken över att slutet kom så plötsligt och drabbade min bästa vän på det mest brutala sätt man kan tänka sig. 


Det går inte en dag utan att jag sörjer min älskade Pachá. För mig spelar det ingen roll att han inte längre finns vid min sida, för han är alltid med mig. Han har en alldels egen plats i mitt hjärta, samma plats som han alltid haft och alltid kommer att ha. Men trots att jag föralltid kommer sörja honom och sakna honom, så kommer jag också alltid att kunna glädjas över att jag fick denna fantastiska möjlighet att få lära känna honom och ha honom i mitt liv. Han gav mig så otroligt mycket. Högt älskad, otroligt saknad, för alltid i mitt hjärta  


   


 
 
Jessica Eriksson-Stalltjej.se

Jessica Eriksson-Stalltjej.se[/url]

13 januari 2012 01:27

Ville bara säga att jag röstade på dig, din bild var klart finast av alla finalisterna. Jag håller tummar och tår för att ni vinner, otroligt fin bild, och trevligt att få veta mer om bakgrunden till den.
mvh Jessica

http://stalltjej.se

 
Sofie

Sofie

13 januari 2012 22:44

jag röstade också på din bild :D !! helt underbar!

http://www.horsegirlship.blogspot.com

 
Jeanette

Jeanette

14 januari 2012 00:22

Hej. Jag vill gärna läsa dina åsikter om pessoabett. Läs gärna inlägget jag skrev om ämnet. :)

http://www.jeeanette.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 februari 2013 21:22

Från och med nu så kommer min blogg bo på denna adress istället   http://dressyrwelsh.blogg.se/   Hoppas ni följer med :) ...

Av Evelina - 7 februari 2013 10:26


Det blir en bra dag idag! Bästa latten på rasten, dressyrträning i skogen på cobben och bio ikväll med stallgänget! Dressyrigt deluxe, galoppsadel och kandar ;) ...

Av Evelina - 6 februari 2013 11:36


Vaknade till ett vitt landskap imorse. Vintern är tillbaka, väderguden är ju klart velig värre! Snö, is, plus, barmark, stenhårt, snö igen. Han är en värre velpotta än jag! Det är inte dåligt att lyckas med det ;)   Blomman ska nog få en tur i sk...

Av Evelina - 3 februari 2013 13:19


Sista dagen denna veckan och sista dagen jag är hästvakt åt alla extrahästarna. En hel vecka, tänk att tiden går så fort!   Fiffi tycker livet är sådär kul just nu. Så länge jag underhåller henne så funkar det, men när vi "gör ingenting" så vill ...

Av Evelina - 1 februari 2013 14:01

Köpte nya byxor idag, jättesköna marinblå stretchjeans! 50:- som hittat! Köpte en kaka också, att fylla ut dom med ;) ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards