Evves place

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

På G igen!!!

Av Evelina - 11 januari 2012 22:29

Wiiiie! Vi är på G igen min ponny och jag! Och vi inleder starkt. Igår blev det ett joggpass och idag en tur till ridhuset. Vi behöver vårväder och ljusa kvällar nu tack! Jag vill ut i skogen. Jaja, får väl hålla mig till helgen, då är det ju ledig helg så då ska det nog allt kommas ut.


Hursom så har han iallafall varit toppfin. Att han är toppfin även efter vila ser jag lite som ett kvitto på att jag gjort något rätt i min grundtanke och grundridning. Annars hade det ju inte blivit bestående även efter vila så att säga.


Enda märkbara skillnaden har varit att han varit rätt överladdad ;) Haha, men de kan jag leva med! Han blir så galet häftig när han riktigt suger tag framåt med tryck bakifrån! Händer ju att det blir en bock eller två också, fast de är ganska oskyldiga. Bara roligt att han visar att han är glad, sålänge det är på den nivån.


Nu dags för sängen, tidig morgon imorgon. Varför är det alltid så att det är som allra skönast i sängen de morgonar (hur f*n stavar man till det????) man börjar som tidigast? Har någon svaret på den frågan så fram med det bara! ;)


 

 
 
reanlandman holland

reanlandman holland

12 januari 2012 16:04

your blogg is cool!

love
Rean Landman the netherlands

http://rgoldy.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 februari 2013 21:22

Från och med nu så kommer min blogg bo på denna adress istället   http://dressyrwelsh.blogg.se/   Hoppas ni följer med :) ...

Av Evelina - 7 februari 2013 10:26


Det blir en bra dag idag! Bästa latten på rasten, dressyrträning i skogen på cobben och bio ikväll med stallgänget! Dressyrigt deluxe, galoppsadel och kandar ;) ...

Av Evelina - 6 februari 2013 11:36


Vaknade till ett vitt landskap imorse. Vintern är tillbaka, väderguden är ju klart velig värre! Snö, is, plus, barmark, stenhårt, snö igen. Han är en värre velpotta än jag! Det är inte dåligt att lyckas med det ;)   Blomman ska nog få en tur i sk...

Av Evelina - 3 februari 2013 13:19


Sista dagen denna veckan och sista dagen jag är hästvakt åt alla extrahästarna. En hel vecka, tänk att tiden går så fort!   Fiffi tycker livet är sådär kul just nu. Så länge jag underhåller henne så funkar det, men när vi "gör ingenting" så vill ...

Av Evelina - 1 februari 2013 14:01

Köpte nya byxor idag, jättesköna marinblå stretchjeans! 50:- som hittat! Köpte en kaka också, att fylla ut dom med ;) ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards