Evves place

Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Evelina - 31 maj 2011 16:24

Underbart! Solen skiner och det är varmt och somrigt ute. Helt perfekt väder för en ledig dag =)


Har hittentills spenderat dagen med att gå på ett möte på jobbet (duktiga jag som ställer upp på min lediga dag ;)), tankat bilen (bara att konstatera, bensin är dyrt och min bil är törstig), tvättat bilen, varit på apoteket och köpt salva till Blommans knöl och sedan tagit en tur ut och smörjt knölen med den nya salvan.


Ikväll ska vi hoppa, första träningen med nya fina hoppsadeln, men tyvärr sista träningen för den här terminen :( Lite tråkigt, känns som att det gått väldigt fort, inte många gånger vi hunnit med och träna eftersom det rätt ofta varit annat i vägen. Så vi får försöka lära oss så mycket så möjligt ikväll så vi kan träna själva under sommaren istället :)


Och på söndag är det minsann tävling om allt går som planerat. Just nu är det dock ett litet moln på min himmel. Jag har inget resesällskap och moraliskt stöd som kan följa med mig. Så får nog bli till att åka själv, känns lite halvnervöst, jag är inte så inne i mina tävlingsrutiner än, men jag är ju van att åka runt överallt själv så vi ska nog grejja det också! Vi är ju ett bra team, min bruna luddponny och jag. Får väl helt enkelt rationalisera lite, skippa benskydden på framridningen eftersom ingen kan ta av dem, placera allt lättåtkomligt i bilen så jag når fast att jag håller i hästen osv. Äh, nä, det blir nog inga problem!


Nehä, dags att dra! Over and out!


 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards