Evves place

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Evelina - 1 maj 2011 22:49

Ikväll var det hoppning på schemat för mig och bästaste Blomman <3


Men inte i vår ordinarie grupp utan det här var ny grupp, nytt ställe och ny tränare. Det bekymrade dock inte min stjärna utan han skötte sig helt fantastiskt bra som vanligt. Älskade lilla luddponny!


Ridningen gick också toppen, han var väl framme och riktigt trevlig. Efter halva träningen så "vaknade" han och tyckte helt plötsligt att shit alltså, det här va ju skiiiiiitkul! Känns som att han verkligen började förstå vad det var vi pysslade med när vi gick över alla de där upphöjda bommarna som tydligen kallas hinder ;) Så på slutet var han riktigt laddad och taggad och det blev ett helt annant tryck i sprången. Sedan passade det nog honom väldigt bra att få vara på en stor bana och inte ihoptryckt i ett litet ridhus. Han har ju en stor galopp och inte riktigt styrkan att hålla ihop den. Så ute på större yta blev det mycket lättare för mig att rida så vi fick ett jämt flyt. Åh vad jag älskar när det går bra :D


                                


När Blomman var färdig var det dags för nästa häst. Från liten speedad ponny till stooooooor mindre speedad häst! Vi gjorde vårt bästa men idag blev det rätt mycket oflyt. Jag är ju egentligen inte speciellt bra på det här med hoppning, och när då storhästen förväntar sig massor med hjälp och guidning och vill bli helt rätt placerad mot hindret så blir det lätt lite galet med en amatör på ryggen :/ Hursom tog vi oss runt det mesta, även om det var nära att jag fick mig en flygtur när vi kom fel på en oxer och det blev megahoppet allan, men jag lyckades hålla mig kvar. Tackar min stjärna i himlen för det för det var LÅÅÅÅÅNGT till backen när vi va som högst upp i luften :O


Men när han är fin så är han FIN, bara det att jag inte riktigt orkar rida honom dit hela tiden. Och vilket jäkla tryck han har i sprången de gångerna vi lyckades komma rätt!


Solen kom fram och lyste lite på stora fina fuxfaran, haha, jag känner mig helt ärligt som en flugskit ungefär när jag sitter på honom!

               

Av Evelina - 1 maj 2011 11:02

Maj månad inleder starkt med blå himmel och soooooolsken! Underbart, det kan inte bli mycket bättre än såhär!


Sitter och håller på att anmäla mig och Blomman till vår allra första tävling nu, haha, usch! Jag är nog faktiskt ingen tävlingsmänniska, blir ju nervös bara av att jag har beslutat mig för att vara med, långt innan jag ens har tryckt på anmälningsknappen ;P Hursom så är det en liten trevlig lokal tävling i Nybro, tyckte det var hyffsat nära och bra så tänkte det blir kanon som premiär. Eller nära och nära, i Blekinge är det rätt kört att hitta lämplig kvaltävling förräns till hösten. Nybro är åtminstone inom rimligt avstånd då tycker jag.


Jag tror vi är redo, det känns som det när vi tränar. Oavsett så får vi helt enkelt se det som att det kommer bli en erfarenhet för oss båda. Ingen av oss är ju direkt rutinerade i dressyrtävlingssammanhang =P


Här är en liten film från senaste träningen, det ser lite spänt och lite stressigt ut och jag jobbar stenhårt på att lära mig att sitta ner i trav och rida i mina urtjusiga dressyrstövlar som jag förvarat i gardroben de senaste 3 åren =P


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards