Evves place

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Evelina - 11 maj 2011 22:45

Shit pommes frites! Just nu känns det som att allt bara går ett i ett hela tiden! Vaddå ta ett break och andas liksom, det finns ingen tid till det. Massa möten hit och dit och massa jobb och sedan massa Blomman <3 Fast Blomman är såklart inte ett besvär, han är en paus från verkligheten, en guldstund på dagen. Fina fina ponnyn   


Idag har vi filat lite han och jag, filat och slipat lite på våra färdigheter inför helgen. Usch, prestationsångesten växer! Ska dock göra mitt bästa för att tänka på att jag har tävlat TVÅ ggr förrut och ALDRIG med honom och han har ALDRIG heller tävlat dressyr förrut. Så det får gå som det går, vi rider ju ändå i avdB så vad spelar det för roll liksom, vi ska ju bara bli en erfarenhet rikare, tillsammans :)


Det börjar till och med kännas rätt ok att rida i dressyrstövlarna! När dom skaver och gör ont försöker jag upprepa för mig själv att de är så fina så fina, klart det är värt det =P


Tycker det är konstigt att det är onsdag idag, för mig är det torsdag, det har det varit hela dagen! Och igår var det onsdag hela dagen. Egentligen konstigt eftersom jag var ledig i måndags och således borde ligga en dag "back", inte en dag framåt. Knasigt!


Men nu är det ju som sagt var onsdag, och på onsdagar är det invägning för alla hästar som är med i "viktklubben" i stallet   

 

Bilen är nypolerad! Så mjuk och len så man vill bara klappa på den hela tiden :D

 

Och en liten bild från senaste dressyrträningen!

 



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards