Evves place

Direktlänk till inlägg 9 november 2011

Underbara november!

Av Evelina - 9 november 2011 21:24

Vädret är grått, det är kallt och ruggigt, mörkret är på väg, en 5 månader lång vinter har vi framför oss! Vissa tycker att vid den här årstiden är hela tillvaron bara grå och trist och man blir trött bara av att glo ut genom fönstret. Man hade lika gärna kunnat gå i ide!


Och visst, det är grått ute, november är en jättegrå månad. Men vem har bestämt att grått är en tråkig färg? Tänk om grått är den finaste färgen man kan tänka sig? Tänk om dimman och fukten som ligger tung i luften gör att hela naturen blir alldeles mystisk och faschinerande magisk? Och även om det är kallt, så tror jag att den kylan känns mycket mindre om man är alldeles varm inombords.


Tänk om man gick ut i den magiska gråa novemberluften och delade en stund av frisk luft med en underbar vän och bara njöt av varandras sällskap, och om man gjorde det så ofta man kunde, vore november verkligen en sån trist och grå månad då?


Med nästan varje månad som finns på året så finns det ju något speciellt, något härligt och underbart, om man bara väljer att se det så. Om man istället för att gnälla över hur grått och trist allt var bestämde sig för att säg att tänka vad magiskt det är just nu, vad mycket lättare det skulle bli!


Idag var det just sådär grått och magiskt ute, jag valde att dela den stunden med min underbara bruna vän. För hur i hela fridens namn skulle man kunna tycka att det är en förskräckligt kall och trist och ruggig dag när man är ute och upplever den med sin allra bästa vän?! När det bara sprudlar av energi och det enda man ser är de där spetsade öronen som för dagen inte verkar kunna peka åt något annat håll än just framåt.


Så jag har gjort denna gråa, kalla, ruggiga novemberdag till en dag jag kan tänka på med värme. För det värmde mig allra längst innifrån att få komma ut och busa i skogen tillsammans med min allra bästa vän   


HayBaren är numer uppsatt och invigd! Första kvällen så tyckte Blomman att det var fruktansvärt och fasansfullt och anhöll om att få byta box för han ville ICKE dela box med den DÄR!   


Men tydligen så var det kanske inte så tokigt med en HayBar trots allt! För det var minsann någon som hade ätit upp nästan allt höet som låg däri på morgonen   


Såhär bra blev det! Min utvärdering av den efter endast 3 nätter är helt klart att den var värd vartenda öre den kostade! 10 poäng av 10 möjliga!

 

 
 
Ingen bild

Mamma

11 november 2011 12:46

Vilka tänkvärda ord du skriver. Det får oss att tänka till!
Ha en bra ledig dag!
Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 februari 2013 21:22

Från och med nu så kommer min blogg bo på denna adress istället   http://dressyrwelsh.blogg.se/   Hoppas ni följer med :) ...

Av Evelina - 7 februari 2013 10:26


Det blir en bra dag idag! Bästa latten på rasten, dressyrträning i skogen på cobben och bio ikväll med stallgänget! Dressyrigt deluxe, galoppsadel och kandar ;) ...

Av Evelina - 6 februari 2013 11:36


Vaknade till ett vitt landskap imorse. Vintern är tillbaka, väderguden är ju klart velig värre! Snö, is, plus, barmark, stenhårt, snö igen. Han är en värre velpotta än jag! Det är inte dåligt att lyckas med det ;)   Blomman ska nog få en tur i sk...

Av Evelina - 3 februari 2013 13:19


Sista dagen denna veckan och sista dagen jag är hästvakt åt alla extrahästarna. En hel vecka, tänk att tiden går så fort!   Fiffi tycker livet är sådär kul just nu. Så länge jag underhåller henne så funkar det, men när vi "gör ingenting" så vill ...

Av Evelina - 1 februari 2013 14:01

Köpte nya byxor idag, jättesköna marinblå stretchjeans! 50:- som hittat! Köpte en kaka också, att fylla ut dom med ;) ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards