Evves place

Alla inlägg den 1 november 2011

Av Evelina - 1 november 2011 18:00

Uppdatering på begäran! Liiite kul är det ju faktiskt att höra att det faktiskt finns dom som läser det här som jag skriver :)


Så därför så blir det helt enkelt en lite up to date ikväll eftersom det är väldigt många dagar sedan det blev det sist. Ibland blir det bara så svårt att komma på något vettigt att komma med.


Och när då Blomman vilar eller vi bara kör våra små egenträningar i paddocken varvat med lite turer i världen så känns det liksom lite grått att skriva om. Så därför blir det lite pauser ibland, därför och för att jag helt enkelt har för mycket annat för mig för att hinna med att sitta här och skriva massa text om mitt liv och min värld :)


Men hursom, just nu har vi flow! Massa flow! Båda 2! Ibland har jag en dålig dag, då brukar Blomman oftast ha det också, kan det ha något samband kanske?! ;P Whatever, det går bra för oss, känns toppen! Nu letar vi bara efter någon att träna för lite också. Jag vill ut och åka med honom, visa upp min fina ponny (för ja, jag ÄR stolt över honom :D) och titta på lite andra kul ekipage och få massa massa inspiration!


Känns som att det var alldles för länge sedan vi var på en kurs, clinic eller träning sist! Saknar mina turer för att åka ner och träna för Júlio. Funderar på att kanske önska mig en kurs för honom av tomten! Jag tycker att jag har varit rätt snäll, hoppas tomten har märkt det!


Nu i helgen var syster hemma med voffvoff så då tog vi en långpromenad i förra veckan. Med betoning på LÅNG och ABSOLUT INTE på vägen! Kitty kom den geniala ideén att vi skulle ta skogshållet. Och tja, det finns ju en skogsväg och jag har ju ridit där förr - från andra hållet för SJU ÅR SEDAN! Haha, ja, det behövs ju inte precis någon med exeptionellt högt IQ för att räkna ut att det gick ganska mycket åt skogen - bildligt talat!


Först fanns det en väg, som blev en stig, som blev en mindre stig, som blev en rådjursstig, som blev ett kalhygge. Någonstans där åkte Iphonens karta och kompass! TÄNK vilken tur att detta hände i en värld full av teknik för vem hade haft med sig karta och kompass för en skogspromenad i en skog man gått i innan?!


Efter vissa diskussioner kom vi fram till att vi gått i en mycket felaktig rikning, ca 340 grader nordligt istället för 253 grader västligt. Suck säger man då, hur blev det så här???!!! Att vända och gå tillbaka är inget man gör om man har ett efternamn som börjar på Gustaf och slutar på sson! Så vi gick, rakt fram, utan att passera gå. När Blomman tycker något är svårt eller äckligt att gå i/genom så kör han på strategin att "går jag riktigt fort och blundar så märker jag inte att jag passerat!!!", inte alltid så himla smidigt kanske ;) Väg är inget man kan kalla det, inte ens rådjursstig, men till slut så kom vi faktiskt ut på en grusväg! Skam den som ger sig ;) Det blev en upplevelse iallafall, och en rejäl motionsrunda! Bäst av allt var att vi bara mötte en enda älglus, och den gick ett mörkt öde till mötes! ;)


 


Nu ska jag på kvällstur till bästa ponnyn. Lovade honom att jag skulle köpa morötter och äpplen till honom igår så lika bra att se till att hålla vad man lovat så man inte hamnar i dålig dager!


Over and out!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards