Evves place

Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Glömde rubriken, men Hoppövning kanske vore passande!

Av Evelina - 2 november 2011 22:32

Ibland får man infall att man helt plötsligt känner för att göra något. Idag var det så för mig, jag kom på att jag ville verkligen hoppa!


Var helt totalt otaggad för att sätt mig och dressyra och longera eller tömköra ville jag inte heller. Jag ville göra något kul och kravlöst och lite busigt, så då blev det hoppning ;P


Drog fram de 6 hinderstöden som finns och byggde någon form av övning. Att hitta på en givande hoppövning när man knappt kan stava till hoppning är ju kanske inte världens lättaste uppgift, men hursom, en hoppövning med 2 olika övningar blev det. Bästa syster har ju dessutom lärt mig att man kan komma lååååångt med bara 2 hinder, nu hade ju vi totalt 3 hinder, alltså borde det ju helt enkelt bli hur bra som helst!


Såhär såg den ut, jag vet inte riktigt vad som var målet med själva övningen dock, men vi kan säg hoppteknik, de låter bra ;)

 


Så begav mig mot hagen för att hämta in Ponnyn. När ponnyn gick ut i morse hade han med 100% säkerhet ett grönt täcke på sig! När han mötte upp mig i hagen hade han bara pyamasen på sig =O Jag frågade var han hade gjort hän det gröna täcket, då tittade han lite busigt på mig under ponnykaluffsen och gjorde en tjusig piuett och galopperade bort under trädet, och där låg det. Förväntade mig att plocka upp strimlor, men nejdå, inga strimlor av det gröna täcket inte. Ponnyn hade inte ens brytt sig om att knäppa upp det, han hade helt enkelt bara klivit ur det! Jag kliar mig fortfarande lite i huvudet och försöker förstå HUR I HELA VÄRLDEN en hel ponny kan kliva ur ett knäppt, vältillpassat täcke med hyffsat tighta kryssgjordar, dock utan bensnören, men äääändå???!!!   


Aja, blev en raggarborstning och sedan ut till den fantastiska hoppövningen. Ponnyn var taggad och hade allt en rätt stor räv bakom örat. Han skuttade och kickade lite när vi galopperade fram och sedan gav han ALLT över hindrena. Helhäftig känsla, vilket litet krutpaket han är! Idag var det minsann ingen risk för tidsfel iallafall! Så himla häftigt att känna hur stark han sakta med säkert blir i sin kropp. Min stjärna!   




 
 
Ingen bild

Mamma

3 november 2011 08:14

God morgon!
Min första lovdag. Va roligt ni har din Ponny och du! Det är härligt. I kväll ska du och jag ha trevligt! Vi blir då Tupperware försäljare, det ska bli roligt. Vi får våra ihop plockade kassar med grejor och sen är det bara ut och Partaja och sälja dessa fantastiska prylar!
Mamma

 
Kitty

Kitty

3 november 2011 18:36

Helt rätt! Man kommer långt med bara 2 hinder! ;) I alla fall i hundvärlden ;) Egentligen räcker det med ett, finns en hel film om "Onejump"! Det du ;)

http://kittty.bloggplatsen.se

 
Sofierider - TÄVLING I BLOGGEN

Sofierider - TÄVLING I BLOGGEN

5 november 2011 18:17

Gud vilken snygg häst du har!! Hittade din blogg precis, blir nog till att börja följa :)
---
Missa inte chansen att vinna ett unikt pannband med vitt foder och stora swarowskistenar! Anmäl dig till tävlingen i min blogg :)

http://sofierider.blogg.se

 
Julia K ( J K E T O O )

Julia K ( J K E T O O )

5 november 2011 21:10

härlig blogg och fin häst, är hon/han din? :)

http://jketoo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 februari 2013 21:22

Från och med nu så kommer min blogg bo på denna adress istället   http://dressyrwelsh.blogg.se/   Hoppas ni följer med :) ...

Av Evelina - 7 februari 2013 10:26


Det blir en bra dag idag! Bästa latten på rasten, dressyrträning i skogen på cobben och bio ikväll med stallgänget! Dressyrigt deluxe, galoppsadel och kandar ;) ...

Av Evelina - 6 februari 2013 11:36


Vaknade till ett vitt landskap imorse. Vintern är tillbaka, väderguden är ju klart velig värre! Snö, is, plus, barmark, stenhårt, snö igen. Han är en värre velpotta än jag! Det är inte dåligt att lyckas med det ;)   Blomman ska nog få en tur i sk...

Av Evelina - 3 februari 2013 13:19


Sista dagen denna veckan och sista dagen jag är hästvakt åt alla extrahästarna. En hel vecka, tänk att tiden går så fort!   Fiffi tycker livet är sådär kul just nu. Så länge jag underhåller henne så funkar det, men när vi "gör ingenting" så vill ...

Av Evelina - 1 februari 2013 14:01

Köpte nya byxor idag, jättesköna marinblå stretchjeans! 50:- som hittat! Köpte en kaka också, att fylla ut dom med ;) ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards