Evves place

Alla inlägg under februari 2011

Av Evelina - 5 februari 2011 21:30

Blev en lite fotoshoot för Blomman i paddocken idag, den var nästan helt isfri! HURRA! =D Glad var han iallafall och bjöd mer än gärna på en enmansshow för den som kände för att kolla! Min vackra vackra pojk <3

                                      

Av Evelina - 5 februari 2011 10:50

Min hjärtehäst, så himla go. Han är så glad nu när vi börjar komma igång med träningen igen. Under vintern nu har han haft en viloperiod och det har märkts att han varit frustrerad över att ha så mycket energi men inte få göra något. Han har inte på något sätt varit jobbig eller otrevlig, mest bara haft ett uttryck i ögonen som sagt att han inte varit riktigt lycklig.....


Men nu är den pigga glada Blomman tillbaka igen <3 I veckan kom det efterlängtade paketet med posten, min NYA sadel! Jag har bara köpt en sprillans ny sadel 1 gång förrut, lite speciell känsla måste jag säg. Kanske lite halvkorkat att köpa en ny sadel till en växande unghäst, men för det första så är detta en sadel jag vet att JAG trivs med, sedan så var det ett riktigt bra pris på den. Och det bästa av allt, Blomman gillar den! Han går som en klocka nu. Så bogfri och rörlig och mjuk att sitta på så det är helt otroligt!


Har ju haft jättesvårt att hitta en sadel som är tillräckligt bred, har plats för manken (som ju är en naning välmarkerad) och som även passar mig. Men det gör denna. Och den är till och med brun ;)


EDINGBURGH Elite 17", fit 5


Så nu har vi provat den 2 dagar i ridhuset, dag 1 var han totalt överladdad och hoppig och skuttig. Så det passet gick mest ut på att på ett någorlunda kontrollerat sätt rasta av honom all överskottsenergi.


Dagen efter, igår alltså, så var han som smör att rida *LOVE* Alldeles lagom med energi, mjuk och fin och avslappnad nästan från start!

När allting flyter på så här fint så bara längtar jag till våren och förhoppningen om att få komma ut och visa upp min fina ponny.


Idag blir det vila för honom, kanske en promenad eller att han får rasta sig lite i paddocken, den borde vara rätt fin nu. Imorgon blir det ridhuset igen och förhoppningsvis ett bad. Är så mycket asfalt runtikring stallet så tycker inte de är så kul att rida ut nu när han är broddad, änsålänge vågar jag inte riktigt ta av dom heller eftersom rätt var det är så är det världens isfläck. Så får blir ridhus och om ett tag paddocken tills våren kommit riktigt ordenligt! Men med den farten snön försvinner nu så är det no   g snart =D


På måndag gäller det, shit vad nervös jag är! Måtte allt gå bra, låt min häst va frisk och gärna stanna på ponnyhöjd........



Av Evelina - 2 februari 2011 12:49

Fick just en sms-avisering om att mitt efterlängtade paket kommit! Snacka om toppenföretag! Beställde i måndags kväll och det har redan kommit fram! Så helt klart tummen upp till http://www.hastbiten.se/   


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards