Evves place

Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

Besiktning, mätning och chippning - CHECK!

Av Evelina - 7 februari 2011 22:40

Örebro och hingstvisningen, here we come =D


Idag var det besiktningsdags för Blomman. Innan vi kan skicka in anmälningen till Kvalitetsboksvisningen var han tvungen att genomgå en besiktning för att kontrollera så han är frisk och kry och inte har några nedärvbara defekter. Har varit sjukt nervös för den här dagen rent ut sagt! Har inte sovit ordentligt på x antal nätter av rädsla för att de skulle hitta något fel på min goa ponny. Efter alla resor jag haft till kliniker så klingar liksom inte veterinärbesök så himla positivt i mina öron =S


Men nu var det tack och lov inget fel på honom. Vilken enorm jättesten har fallit från mitt hjärta. Han var jättefrisk och jätteduktig! :D


Först ägde besiktningen rum, genomgång av typ hela honom, mun, andning, puls, hjärta och lungor, ben, slemhinnor osv. Sedan fick han ta två vändor i löpargången, en i skritt och en i trav. Och därefter springa i båda varven i lina. Allt gick som en dans och inga varken hältor eller andra fel blev funna.


Då kände jag bara en sådan lättnad! Mätning nästa anhalt, skulle han hålla ponnymåttet?


Det gjorde han!! 147 cm över manken var han, lillprinsen! Så till nästa år har han exakt 1 cm att växa om han skulle känna för det! För min del hade det kännts tryggt om han stannade på sina 147 cm dock ;P


Därefter fick han ett chip i halsen och sedan var det hela avklarat! Mycket najs måste jag säg =D


Han fick dessutom massor av lovord från alla som träffade honom om vilken tjusig grabb han var och hur fint han skötte sig. Så stolt över min fina pojk idag, precis som de flesta andra dagarna <3

 
 
Ingen bild

Mamma

8 februari 2011 15:56

Gratulera! Din underbara "Blomman" var både frisk och trevlig. Mycket bättre kan det ju inte bli!
Ha det bra!
Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 februari 2013 21:22

Från och med nu så kommer min blogg bo på denna adress istället   http://dressyrwelsh.blogg.se/   Hoppas ni följer med :) ...

Av Evelina - 7 februari 2013 10:26


Det blir en bra dag idag! Bästa latten på rasten, dressyrträning i skogen på cobben och bio ikväll med stallgänget! Dressyrigt deluxe, galoppsadel och kandar ;) ...

Av Evelina - 6 februari 2013 11:36


Vaknade till ett vitt landskap imorse. Vintern är tillbaka, väderguden är ju klart velig värre! Snö, is, plus, barmark, stenhårt, snö igen. Han är en värre velpotta än jag! Det är inte dåligt att lyckas med det ;)   Blomman ska nog få en tur i sk...

Av Evelina - 3 februari 2013 13:19


Sista dagen denna veckan och sista dagen jag är hästvakt åt alla extrahästarna. En hel vecka, tänk att tiden går så fort!   Fiffi tycker livet är sådär kul just nu. Så länge jag underhåller henne så funkar det, men när vi "gör ingenting" så vill ...

Av Evelina - 1 februari 2013 14:01

Köpte nya byxor idag, jättesköna marinblå stretchjeans! 50:- som hittat! Köpte en kaka också, att fylla ut dom med ;) ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards