Evves place

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Rubrik saknas

Av Evelina - 19 januari 2011 23:00

Haha, vilken underbar dag det har varit idag. Jag vet egentligen inte riktigt varför, men känner att det spelar faktiskt inte så himla stor roll heller! Jag är bara glad för att det varit en toppendag helt enkelt! =D


Blomman och jag har varit på tur. Hade en jättehärlig runda och vädret kändes nästan lite vårigt. Hur det nu kan göra det med moln och typ 1 plusgrad. Kanske var det helt enkelt för att insidan kändes ljus och varm som vädret inte spelade så stor roll?


Hursom, vi fick hålla oss på vägarna för i skogen och på grusvägarnaär det fortfarande massa snö och is. Men det känns ändå rätt skönt att kunna rida på ett fast underlag eftersom snön gjort att han hela tiden gått på mjukt underlag en tid nu. Vi höll oss dock till skritt och lugn fin trav. Han var superfin! Riktigt avslappnad i traven och på slutet till och med frustade han ur och verkligen mjuknade i hela kroppen!


Det är riktigt kul att känna att vi börjar komma igång lite smått igen efter vintervilan! I måndags red vi med på en ridlektion på rönninge. Fina Blomman skötte sig som vanligt som en stjärna och visade inget större intresse för de övriga hästarna. Han skrek en gång på slutet när vi skrittade av på långa tyglar och han fick se sig själv i spegeln. Haha, jag undrar om han skriker på sig själv för att han anser att han är så jäkla snygg eller för att han ser det som en möjlig konkurrent ;P


På fredag ska han då äntligen få skor på fötterna, då kan inget väder i världen hindra vår uppladdning inför våra utställningar och ev tävlingar ;)


Pricken över i:et blev nu på kvällen när jag insåg att det är bara några futtiga dagar kvar till jag kan förnya mitt abonemang! Uuuuuuh, som jag har längtat efter det! Är dessutom verkligen på tiden, min nuvarande telefon e snart död! Den blir bara slöare och slöare för var dag som går. Hjälper inte hur många gånger jag startar om den längre..... Så nu blir de minsann en "pryl" för mig också =D


Börjar få brist på bilder. Måste nog försöka ordna det nån dag, såhär kan man ju inte ha det! ;P


Min vackra vackra Blomma!

  

 
 
Ingen bild

Karin

20 januari 2011 14:36

Vad underbart det låter att ni har det så bra, din Blomma och du :) Hur blir det på söndag ???
Kram. KP

 
Ingen bild

Mamma

20 januari 2011 23:26

Ja nu har jag sett din nya pryl. Ni verkar trivas tillsammans. Blått skal givetvis. Ha så kul med din nya kompis!
Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 februari 2013 21:22

Från och med nu så kommer min blogg bo på denna adress istället   http://dressyrwelsh.blogg.se/   Hoppas ni följer med :) ...

Av Evelina - 7 februari 2013 10:26


Det blir en bra dag idag! Bästa latten på rasten, dressyrträning i skogen på cobben och bio ikväll med stallgänget! Dressyrigt deluxe, galoppsadel och kandar ;) ...

Av Evelina - 6 februari 2013 11:36


Vaknade till ett vitt landskap imorse. Vintern är tillbaka, väderguden är ju klart velig värre! Snö, is, plus, barmark, stenhårt, snö igen. Han är en värre velpotta än jag! Det är inte dåligt att lyckas med det ;)   Blomman ska nog få en tur i sk...

Av Evelina - 3 februari 2013 13:19


Sista dagen denna veckan och sista dagen jag är hästvakt åt alla extrahästarna. En hel vecka, tänk att tiden går så fort!   Fiffi tycker livet är sådär kul just nu. Så länge jag underhåller henne så funkar det, men när vi "gör ingenting" så vill ...

Av Evelina - 1 februari 2013 14:01

Köpte nya byxor idag, jättesköna marinblå stretchjeans! 50:- som hittat! Köpte en kaka också, att fylla ut dom med ;) ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards