Evves place

Alla inlägg under januari 2013

Av Evelina - 5 januari 2013 19:02

Ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen som råkat inleda året. Jag har varit kräksjuk, ingen närmare beskrivning behövs, alla som upplevt det vet hur sjukligt dåligt man mår, och har någon inte upplevt det så tro mig, ni har inte missat något!


Året avslutades och inleddes iallafall på bästa sätt, jag, Kitty, Alex, 5 hundar, en gammal lax och en varm bubblig badtunna. Helt perfect! Vi hade jättemysigt, med god mat, cheesecake och bubbeldricka utan klös. Medan "alla andra" (vaddå dra alla över en kam) fick spendera nyårsdagen bakfulla, alltså inleda året på sämsta öjliga sätt, så var vi pigga och glada och hästarna likaså. Blomman inledde med att böna och be om en tur på 4-kanten, haha, den galna dressyrcobben har verkligen tagit de här med sin nya karriär på största allvar ;)


Han verkade inte nöjd med det så dagen efter fick han 3 varv där istället, då var han åtminstone lugn för stunden. Bushäst! Han längtar nog till Jägersro =P


Sedan gick det åt helvete, jag kände mig lite trött och vissen och det gick bara utför! Men nu börjar det kännas mer som vanligt igen. Tur det, kändes som om det var nästan över ett tag. Jag förstår faktiskt att redan sjuka människor faktiskt kan dö av kräksjuka, för shit vilken påfrestning det är på kroppen! Men men, de är slut för den här gången, förhoppningsvis för ett bra tag. Det har dock medfört att jag tittat på mer sport än jag gjort genom hela min livstid! Det har vart skidskytte, OS-krönika, damhandboll, hockey, yes you name it! Intresset var dock sådär, jag råkade visst sova när damerna körde sitt skidskytterace, hallå, 57 individuella starter, och den bästa svenskan startar som 55. Jag tror jag somnade vid 30 eller något, sedan vaknade jag när det var klart ;)


Imorn blir det lite plugg på hemtentan, på måndag drar det igång igen med lektioner. Känns som om vi haft jullov ändå, även att de envist hävdar att så inte är fallet. Men jag klagar inte, vem klagar på jullov liksom?! Känns nästan som om man vore ung igen ;)


Fick ett ryck i eftermiddags och blev akut sugen på krabbelurer, så gjorde alldeles egna med äpple och kanel, jättegoda blev de, även om den mittersta omgången på plåten nog råkade bli lite väl åt det svarta hållet =P


 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards