Evves place

Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

Kvällstid!

Av Evelina - 10 januari 2013 23:01

Eller faktiskt nästan natt. Det beror på när man anser att natten börjar. Enligt mig börjar den vid 00.00, alltså är det kväll fortfarande. Det har blivit väldigt mycket kvällsinlägg för tillfället! Kan vara för att jag måste hinna göra något innan jag kan skriva något. Vissa skriver först vad de ska göra, sedan när de gör det och tillslut vad de gjort. Men det verkar inte så spännande att läsa om det. Upprepning och utfyllnad skulle jag vilja kalla det, ungefär som detta stycket ;)


Jag inleder alltid min morgon strax innan 8 om det är en "vanlig" morgon och inte en när jag har lektion eller jobb eller annan ovanlig aktivitet innan lunch. Släpper ut kusen och fixar stallet. Så även imorse. Sedan åt jag frukost framför min TV och glodde på sista avsnittet av Frozen Planet, jag älskar PLAYkanaler! Det är så suveränt att kunna glo på programmet när det passar MIG och ingen annan, tummen upp för det. Sedan blev jag trött, akut jättetrött, så jag sov. Fiffi gör alltid som jag gör, så hon sov också! Det är den stora fördelen med studentlivet; Man gör vad man vill, när man vill.


Vi gick upp efter lunch, Fiffi var JÄTTEpigg då, det var inte jag! Skrev lite på arbetet, kollade FB, kollade mailen, skrev lite till, PM:ade lite på Bukefalos och skrev lite till. Haha, varför är det alltid så att allt man måste göra kan vara jätteintressant egentligen, men blir väldigt ointressant just när det blir ett måste? Precis som att allt man inte kan få, vill man ha, ända tills man fått det, då var det inte så roligt som det verkade =P


När jag tyckte det var dags för paus igen så gick vi ut och klädde på Blomman för en tur i skogen. Cobben har myrkrypningar i benen för tillfället och Fiffi, ja hon är som ett duracellbatteri! Skillnaden är bara att hon aldrig verkar behöva laddas om. Tur de har energi när en annan är lite avtrubbad för tillfället. Cobben och jag  jobbade på med våra dressyrfärdigheter i skogen också, och tänka sig vad bra det blir när man skrittjobbar. Tummen upp för det också! Massa skolor åt alla håll och kanter för att aktivera alla bakben och få alla benen på spåret. Blomman tycker det är lite onödigt, varför kan vi inte bara springa istället, fort, jättefort! Sorry Blomman, man får inte alltid som man vill. Fiffi gör lite som hon vill under tiden. Rejsar, vädrar och skäller på stubbar och stenar som ser ut som potentiella hot.


Sedan var Fiffi faktiskt lite trött, åtminstone för stunden =P Så vi gick in, pluggade lite till och sedan åkte vi till Mellbystrand och handlade. Jag var i AKUT behov av godis. Man kan nog kalla det desperat faktiskt! Jag har inte varit så sötsugen sedan min kräksjuka, så tänkte att super, då passar jag på att lägga om min ibland något sockerrika kost lite. Och det gick jättebra några dagar, men nu var det abstinens på hög nivå. De andra dagarna har jag inte ens saknat det. Märkligt. Så för att vara förberedd till en annan gång så köpte jag lite extra och en glass också. En sådan där dyyyyr med kakdeg och brownisar i, extra söt = extra god. Dessutom var jag tvungen att handla idag. För imorgon är det fredag och då handlar ALLA andra. Och det värsta som finns är hysteriska fredagsshoppare som knuffas med kundvagnarna och har rally mellan hyllorna. Nä, det är inget för mig. Jag behöver lugn och ro så jag kan komma ihåg alla varorna jag skrev på listan som ligger kvar i köket ;)


För övrigt är det mycket på gång! Fiffi ska kastreras på torsdag, Blomman behöver mätas för att se om han är en ponny eller en häst. Biljetter till skandinavium är köpta och jag ska dit för första gången i mitt liv, lite för showen, mest för mässan ;) Det finns en plan och ett hopp om att åka till New Market lite längre fram i vår och titta på galopp och shoppa i Gibsons galoppshop. Och om Blomman visar sig vara en ponny så ska han nog starta några ponnylöp. Är han häst så är det kört ;) Även om han kämpar väl så kan han bara inte gå mot fullbloden, det är liksom bara att inse. Till och med jag inser det. Då får vi helt enkelt vara nöjda och glada med träningstävlingarna som anordnas :)


Och nu ska jag som vanligt gå och lägga mig. Det är dock inte lika med sova, för det är ett problem just nu!


Haha,jag och min skrynkelhund! Lägg gärna märke till den fantastiska kvalitetn på bilden ;)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 februari 2013 21:22

Från och med nu så kommer min blogg bo på denna adress istället   http://dressyrwelsh.blogg.se/   Hoppas ni följer med :) ...

Av Evelina - 7 februari 2013 10:26


Det blir en bra dag idag! Bästa latten på rasten, dressyrträning i skogen på cobben och bio ikväll med stallgänget! Dressyrigt deluxe, galoppsadel och kandar ;) ...

Av Evelina - 6 februari 2013 11:36


Vaknade till ett vitt landskap imorse. Vintern är tillbaka, väderguden är ju klart velig värre! Snö, is, plus, barmark, stenhårt, snö igen. Han är en värre velpotta än jag! Det är inte dåligt att lyckas med det ;)   Blomman ska nog få en tur i sk...

Av Evelina - 3 februari 2013 13:19


Sista dagen denna veckan och sista dagen jag är hästvakt åt alla extrahästarna. En hel vecka, tänk att tiden går så fort!   Fiffi tycker livet är sådär kul just nu. Så länge jag underhåller henne så funkar det, men när vi "gör ingenting" så vill ...

Av Evelina - 1 februari 2013 14:01

Köpte nya byxor idag, jättesköna marinblå stretchjeans! 50:- som hittat! Köpte en kaka också, att fylla ut dom med ;) ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards