Evves place

Direktlänk till inlägg 8 januari 2013

Tack för idag!

Av Evelina - 8 januari 2013 22:53

Puh, vilken pärs! 8 timmars konstant plugg sätter sina spår alltså! Huvudet blir lite lätt överfullt och alla gånger är det inte helt lätt att samköra 6 personers olika viljor i ett grupparbete. Men vi har jobbat och kämpat bra och det tar sig och vi är så duktiga så!


 


Bästa cobben har fått vila sig. Han verkade väldigt nöjd med det. Han är så bra, allt är så "lätt" med honom, vilar han så är han nöjd med det, tar man en promenad är han nöjd med det, får han komma till skogen och galoppträna är han nöjd med det. Han är alltid så nöjd med det han får göra. Visst vilar han många dagar så börjar det ju pysa lite ur öronen, men han blir ju ändå inte bråkig, han blir liksom bara lite extra pigg, och möjligtvis lite skuttig. Imorn ska jag iallafall roa honom, med vad har jag inte riktigt bestämt än, men på något sätt iallafall. Min bästast bästaste cob <3


Fiffi har blivit vaktad av Kitty. Fiffi hade skött sig som det anstår en cocker spaniel hela dagen, bortsett från när de var i skogen och Fiffi skällde ut två människor på promenad efter noter. Jag vet helt seriöst inte vad jag ska göra åt det problemet. För det är faktiskt ett problem. Hade hon sagt Voff Voff och sedan stängt igen så fine, men hon säger inte Voff Voff, hon är mer TOKskäller! Och hur jag än gör så blir det ingen bättring! Ja har provat allt, i mer eller mindre långa perioder för att ge det en chans att hinna förändras, men inget händer. Jag har folk runt mig som KAN hund, men ingen vet vad man gör åt problemet. Jag kan inte riktigt se VARFÖR hon håller på och skäller så mycket. Är hon osäker, rädd, arg, "dum", har det bara blivit en grej, är hon mufflig, varför liksom??? Jag har knappast haft henne i en "skyddad verkstad" och sedan bara öppnat dörren för verkligheten, utan hon har ju alltid vart med om allt jag gjort. Och mött människor har hon gjort sedan hon var liten, massor med människor. Och hon älskar människor, och människor älskar henne. Det känns så himla ologiskt. Hon kanske bara är sådan, precis som alla vi andra; Inte helt perfekt, men funkar ändå. Är det så så kan jag ta det ändå, hur det än är så är hon väldigt omtyckt precis som hon är också, även om det är lite ljudligt ibland ;)


När min dag sedan var avslutad efter 8 timmars grupparbete och 3 timmar bland torskar och laxar så hade jag beställt middag hos Kitty. Man har det väldigt bra när man kan åka raka vägen och äta lasagne som stått till sig lagom länge och hämta upp en färdigroad Fiffihund. 1,5 hade hon latjat i skogen med Tindra och Tindras BC-kompis Fanny. Ingen fattar hur Fiffi orkar hänga med, men det gör hon. Man kan nog säg att hon är ganska "fit"!


Och det absolut bästa av ALLT med denna dagen var nog ändå att jag fått tillbaka psykologitentan, och KOLLA, SER NI VAD DET STÅR?!?! Ett jättestort, jättefint, understurket G   

 

 
 
Ingen bild

Mamma

9 januari 2013 22:16

Grattis!
Plugg ger belöning! Skönt ett steg till i rätt riktning!
Kolla hur det ser ut 17 feb och några dagar framåt. Kan ju fira er Far i Halmstad!
Ha det bra!
Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 februari 2013 21:22

Från och med nu så kommer min blogg bo på denna adress istället   http://dressyrwelsh.blogg.se/   Hoppas ni följer med :) ...

Av Evelina - 7 februari 2013 10:26


Det blir en bra dag idag! Bästa latten på rasten, dressyrträning i skogen på cobben och bio ikväll med stallgänget! Dressyrigt deluxe, galoppsadel och kandar ;) ...

Av Evelina - 6 februari 2013 11:36


Vaknade till ett vitt landskap imorse. Vintern är tillbaka, väderguden är ju klart velig värre! Snö, is, plus, barmark, stenhårt, snö igen. Han är en värre velpotta än jag! Det är inte dåligt att lyckas med det ;)   Blomman ska nog få en tur i sk...

Av Evelina - 3 februari 2013 13:19


Sista dagen denna veckan och sista dagen jag är hästvakt åt alla extrahästarna. En hel vecka, tänk att tiden går så fort!   Fiffi tycker livet är sådär kul just nu. Så länge jag underhåller henne så funkar det, men när vi "gör ingenting" så vill ...

Av Evelina - 1 februari 2013 14:01

Köpte nya byxor idag, jättesköna marinblå stretchjeans! 50:- som hittat! Köpte en kaka också, att fylla ut dom med ;) ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards