Evves place

Direktlänk till inlägg 7 januari 2013

Back to normal!

Av Evelina - 7 januari 2013 22:53

Idag har skolan dragit igång igen. Inte för att den teoretiskt var på paus, men i praktiken så var det jullov enligt hela klassen. Tacka vi visserligen för, men när man varit jätteledig ett tag så blir det faktiskt lite drygt! Jag gillar att dagarna fylls upp med lite sociala grejer utöver hästar heöa dagarna. Jag älskar verkligen stallet och allt vad hästarna är och innebär, men ibland behöver till och med jag ett break. Så det är härligt att dra igång igen!


Var på en shoppingtur på Maxi efter jag var klar i skolan. Idag har jag hört människor som diskuterat att man tyckte att de 2 timmar man får lov att parkera där utanför var lite i snålaste laget om man skulle storhandla OCH fika faktiskt. De lät som om de verkligen menade allvar. I min värld så verkar det mer rimligt att om handlar man över 2 timmar, så behöver man nog söka för det! Och om man inte hinner fika, vem orkar bry sig liksom? Innan fanns det aldrig några café vid var och varannan stormarknad, men folk verkade klara sig alldeles ypperligt ändå! Kan de inte bara vara tacksamma att man faktiskt får lov att parkera gratis utanför affären medan man handlar, det är minsann inte många ställen man får göra det på i denna staden!


Jag tog en shoppingtur på Maxi efter hemtentaplugget. Jag hade inte ett enda problem i världen att hinna handla på mina 2 timmar, och hade jag velat fika hade jag nog haft tid att fika tills de fått rulla ut mig! Jag köpte en mango, ja, inte bara, men bland annat. En kent, bästa sorten. Kände att jag var värd en mango, bara för att jag är jag och för att jag är så himla bra. Den ligger i köket nu och väntar på att bli lite mer optimalt mogen. Billig var den också, kanske får köpa en till imorn så den inte ligger och känner sig ensam ;)


Sedan stekte jag biffar, sweet chilibiffar. Först var det små fina biffar, sedan blev de lite större och lite större hela tiden. Första omgången blev dessutom i en lagom brun färg, sedan blev det mer och mer mörkbrunt och till slut nästan svart. Förklaringen kan ligga i att kocken inte tycker det är så där himlans kul att stå vid spisen, och en plåt var ungefär så långt jag var road, sedan var tålamodet slut och värmen åkte upp i hopp om att de resternade biffarna skulle steka till sig lite kvickt så jag fick middag sedan. Men tydligen är det ett jäkla pass om man har det jättevarmt, så ja, de blev ju som de blev. De blev iallafall goda, det är ju alltid något :)


Imorn är det megalång dag i city. Först grupparbete 9-17, jag lär vara ganska död därefter! Sedan jobb 17-20. Fiffi har bett att få vara hos Kitty. Så hon ska lämnas av där på morgonen. Som att lämna barnet på dagis. Just nu är mitt barn väldigt sjövilt och gör lite som det själv vill ;P Kittys kompis har sagt att de växer upp till slut, men jag tvivlar ibland, jag tycker mest det går utför ;) Jag har badat henne så hon ska lukta gott åtminstone. Fiffi luktar vanligtvis varken gott eller hund. Hon luktar häst, mer än Blomman till och med! Men inte ikväll, ikväll luktar hon KW:s minkoljeschampoo! I relation så doftar det här nästan som hallon!


Sedan efter det så städade jag hela mitt lilla hus så nu är här finare än finast! Blomman har fått ett mjukgörnade pass i det man kan kalla paddocken när hästarna gått in för dagen, för innan dess är det hage. Det blev ett bra pass och det kändes skönt. Jag har känt mig vilsen med dressyrgrejen sista tiden, men nu har jag en plan och börjar lugna ner mig lite i huvudet över mina inre konflikter över hur vi ska jobba. Min plan nu är mjukgörande pass som alltid börjar i skritt, hela Blomman ska vara loss i skritt innan vi övergår i trav osv. Mycket jobb från marken och så småningom mycket skolor. Allt för styrka och kroppskontroll. Det kommer bli bra :)


Såhär när jag tittar tillbaka på min dag så har den ju onekligen varit effektiv, härligt! Jag är på benen igen, de var lite skakiga nu på kvällen, men överlag så är de rätt stadiga igen. Nu ska jag sova, det är nog välbehövligt! Go natt på er!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 februari 2013 21:22

Från och med nu så kommer min blogg bo på denna adress istället   http://dressyrwelsh.blogg.se/   Hoppas ni följer med :) ...

Av Evelina - 7 februari 2013 10:26


Det blir en bra dag idag! Bästa latten på rasten, dressyrträning i skogen på cobben och bio ikväll med stallgänget! Dressyrigt deluxe, galoppsadel och kandar ;) ...

Av Evelina - 6 februari 2013 11:36


Vaknade till ett vitt landskap imorse. Vintern är tillbaka, väderguden är ju klart velig värre! Snö, is, plus, barmark, stenhårt, snö igen. Han är en värre velpotta än jag! Det är inte dåligt att lyckas med det ;)   Blomman ska nog få en tur i sk...

Av Evelina - 3 februari 2013 13:19


Sista dagen denna veckan och sista dagen jag är hästvakt åt alla extrahästarna. En hel vecka, tänk att tiden går så fort!   Fiffi tycker livet är sådär kul just nu. Så länge jag underhåller henne så funkar det, men när vi "gör ingenting" så vill ...

Av Evelina - 1 februari 2013 14:01

Köpte nya byxor idag, jättesköna marinblå stretchjeans! 50:- som hittat! Köpte en kaka också, att fylla ut dom med ;) ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards