Evves place

Alla inlägg den 26 september 2011

Av Evelina - 26 september 2011 12:52

Idag har jag inlett dagen med motion. Så grymt tråkigt men ack så nyttigt :P Är ju inte så illa sedan när man väl kommer igång, men de där första sega gångerna innan man kommer igång är verkligen bedrövliga. Iallafall om ni frågar mig!


Har lite halvtråkigt just nu. Inte så mycket att göra, och för omväxlings skull så känner jag mig faktiskt lite ensam och uttråkad! :/


Om 2 veckor blir det dock desto roligare. Då ska jag och ponnyn åka till Linköping och gå på kurs. Komunikation och trickträning! Ska bli jättekul och komma iväg och göra något. Och ska bli kul med en träning i "att bara vara" med honom. Dessutom så bor vi såklart över hos Mia med "familj". Som sagt längtar redan efter den helgen, för min del hade det gärna fått vara nu till helgen redan ;P


Idag blir det longering och hagbygge antagligen. Dags för vinterhagar så det kommer lite gräs i sommarhagarna nästa år också innan de har trampat ner allt i leran.....


För övrigt har Blomman blivit lite kär. Hihi, så söt. Igårmorse hade han blivit alldeles till sig när hon gick ut och inte ens ätit upp kraften. Han bryr sig inte aaaaalls om de andra hästarna på samma sätt. Han blir inte dum eller hyperstressad eller något sådant. Han blir bara alldeles till sig! Märktes redan första dagen när hon kom, i slutet på förra veckan. Så fort hon fick gå ut i hagen så bara stog han och tittade på henne. Jaja, störtcharmigt är det iallafall!


Wilda 2 år, Blommans tjej!

   

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards