Evves place

Alla inlägg den 4 december 2011

Av Evelina - 4 december 2011 21:44

I helgen har Kitty varit hemma, så först och främst så har det varit valpmys på hög nivå hela helgen lång! Jag är bara liiiiiite avundsjuk (läs MYCKET  ) på den där luddiga teddin som far fram som ett jehu all day long. Den är liksom bara så där underbart fluffig och valpig som bara valpar kan vara. Dessutom, så har jag hjälpt till med namngivningen, Glimmagårdens Electra K, visst är det tjusigt! Och Tim tyckte Tindra var ett fint namn på T så det har den som tilltalsnamn. Fast man får mest uppmärksamhet av den om man bara kort och gott kalla henne för "Valpen". VoffVoff har såklart också varit hemma. Måste säg att jag är imponerad, vilket tålamod han visar med henne! Hade jag vart han hade jag nog rutit ifrån både en och två gånger när det blir lite väl speedat och hon hänger honom i ben, byxor och öron   


Idag så var det dock hyffsat väder så fick lite hjälp att ta lite nya ridbilder på min ponny. Åh, vilken underbar känsla jag hade idag! Jag vet inte varför, allt gick bara bra! Han var megaduktig, även om han var rätt överladdad och bjöd på en enmansshow på hög nivå på cobbigt vis med svansen rakt upp och en trav som till och med hade gillats på Royal Welsh! Vilken kraft han fått, jag säger bara wow!   


Så här kommer då ett gäng bilder!

                                                         



Vi provade uppsutten spansk skritt för första gången idag också, han fattade på momangen vad han skulle göra! :D

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards