Evves place

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2011

Höstigt värre!

Av Evelina - 6 oktober 2011 10:04

Ruskeväder ute, märks att sommaren är borta och att hösten har anlänt. Så är det när man bor i ett land där det är kallt 10 månader om året! Fast på något sätt finns det väl någon form av tjusning med det också..... de olika årstiderna innehåller ju trots allt lite annat än bara kyla. Tur det!


Igår agerade jag "hästfotograf". Haha, kände mig otroligt proffsig som sprang runt där med två stycken nikonkameror hängande runt halsen med olika optik ;P Nä, skämt åsido, det är roligt att folk ber en om bilder. Jag tycker det är roligt att fota och jag vet själv hur otroligt värdefulla de bilder man har kan bli den dagen det händer något som man inte kan göra någonting åt. Det var ett bra tag sedan jag fotade lite ordentligt och det märks att det är färskvara, men några hyffsade bilder blev det trots allt.


Var även och gjorde en investering igår. Har ältat och funderat både länge och väl över om jag skulle köpa mig ett par ridstövlar till. Har ju mina fina, stenhårda Cavallostövlar (som jag fortfarande inte riktigt lärt mig rida i, men de är iallafall snygga att glo på =P), men det är ju inte direkt stövlar man klaffsar ut i hagen för att hämta hästen i. Alltså BEHÖVDE jag ju verkligen ett par till ;)


Så igår blev det då slutligen ett par stövlar till, Mountain Horse Ridge High Rider. Jättemjuka och sköna, typ raka motsatsen mot de fiiiiina dressyrstövlarna! Men de funkade helt suveränt att rida i! När man inte ridit i stövlar på länge utan bara guppat runt med kängor och knästrumpor så inser man vilken enorm skillnad det faktiskt gör. Så jag är helnöjd! Mjuka, sköna, bra att rida i och till och med hyffsat snygga att titta på. Ännu ett litet plus är att de är en aning fodrade, vilket förhoppningsvis gör att de kommer funka bra även i vinter. Det är ju kanon, eftersom vi bor i landet där det är kallt 10 månader om året ;)


  (produktbild från http://drakboda.se/popup_image.php/pID/650 )


Idag blir det dressyrträning för Blomman och mig. Måste slipa och fila lite så vi blir bäst ;) Nu satsar vi, förhoppningsvis, mot lagallsvenskan för häst nästa år. Vi ska minsann visa alla storhästryttare att ponnysar kan dom också (även om säkert ingen tvivlar på det) ;P Har efter årets tävlingar konstaterat att nope, slut på ponnytävlandet nu! Hur kul är det när det inte spelar någon roll hur bra vi presterar, vi kan ändå inte bli placerade. Bara för att jag råkar vara 7 år för gammal för ponnytävlingar.


Ska dessutom ut på tur och hämta hö och spån. Dagarna fylls upp rätt bra. Jag börjar bli som pensionärerna, jag är ledig men hinner inte med allt jag ska ;P


Ikväll blir det en tur till MIO möbler för nån, haha, jag vet inte vad, men man fick en bakelse iallafall, så då är det klart man måste gå  


Och föresten, måste visa min helhäftiga Orchidé!! Kunde bara inte motstå den när jag såg den i blomsteraffären. Och belive it or not, den lever fortfarande, efter hela dryga 2 veckor i min "vård"  

    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 februari 2013 21:22

Från och med nu så kommer min blogg bo på denna adress istället   http://dressyrwelsh.blogg.se/   Hoppas ni följer med :) ...

Av Evelina - 7 februari 2013 10:26


Det blir en bra dag idag! Bästa latten på rasten, dressyrträning i skogen på cobben och bio ikväll med stallgänget! Dressyrigt deluxe, galoppsadel och kandar ;) ...

Av Evelina - 6 februari 2013 11:36


Vaknade till ett vitt landskap imorse. Vintern är tillbaka, väderguden är ju klart velig värre! Snö, is, plus, barmark, stenhårt, snö igen. Han är en värre velpotta än jag! Det är inte dåligt att lyckas med det ;)   Blomman ska nog få en tur i sk...

Av Evelina - 3 februari 2013 13:19


Sista dagen denna veckan och sista dagen jag är hästvakt åt alla extrahästarna. En hel vecka, tänk att tiden går så fort!   Fiffi tycker livet är sådär kul just nu. Så länge jag underhåller henne så funkar det, men när vi "gör ingenting" så vill ...

Av Evelina - 1 februari 2013 14:01

Köpte nya byxor idag, jättesköna marinblå stretchjeans! 50:- som hittat! Köpte en kaka också, att fylla ut dom med ;) ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards