Evves place

Alla inlägg under juni 2011

Av Evelina - 4 juni 2011 17:31

Lätt, lätt, LÄTT!!! att jag inte skulle tveka en endaste sekund att göra om det här alltså! 4000 meter över marken, fritt fall i 200 km/h, fatta vilken känsla! :D Kommer leva på den känslan läääänge!     


Så fort man landat på backen hade man heslt velat gå in, vika ihop och packa ner skärmen och åkt upp igen. Första biten när man precis hoppat ut och bara tumlar runt så var det bara helhäftigt, sedan när skärmen kommer ut så blir allt helt plötsligt bara lugnt och stilla. Sedan kan man tippa skärmen och öka farten igen. Haha, det var verkligen en helt galen underbar känsla av alltihop! Är så otroligt glad att jag fått möjlighet att genomföra detta. Alla 4 från familjen som hoppade var mer än nöjda, och mamma som inte hoppade var lika nöjd ändå!


Nu blir det snart ut till Blomman en vända för att tvätta och putsa inför imorgon, sedan är det grillfest. Snacka om toppendag!   


Här är, såklart, lite bilder från flygfältet!


Först var det påklädnad av sele och sedan lite instruktioner!          

Planet var ju inte precis big size, man satt som packade sillar, milt uttryckt!

 

Seglande genom skyn.....

       

Därefter var det en liten paus, planet behövde mer soppa!


Sedan var det dags för mig och Kitty!

   

Taxar ut på startbanan

 

Var äääääär dom? Höööööögt däruppe ;P

 


Och ner kom också vi! Alldeles för fort i mitt tycke ;P

           

Nööööjda efter lyckat hopp! :D

        


Fullt av underbara släktingar och vänner som följde med och delade vår upplevelse!

   


Av Evelina - 3 juni 2011 15:00

                             

Av Evelina - 2 juni 2011 19:52

Ledig dag idag igen, otroligt soft vecka måste jag säg, jobb varannan dag och ledig hela helgen. Himla lugnt och skönt måste jag säg ;P


Har haft en träning idag, vad roligt det är att instruera. Även om jag kanske inte är någon stjärninstruktör eller är världens mest pedagogiska tränare, så gör jag iallafall så gott jag kan. Dessutom är det verkligen riktigt roligt när man ser hur saker och ting faller på plats och det börjar lossna lite! :)


Bakat muffinsar också, blev rätt så goda faktiskt! Somriga med jordgubbar i och med massa olika färger på formarna. Hade formarna i sån där muffinsplåt under avbakningen så de blev inte sådär "döda" och utflutna som dde brukar bli när man kör utan. Det resulterade ju dock i att de fick bakas av i 3 olika omgångar eftersom att det bara rymdes 12 i plåten, men skitsamma! De blev ju så mycket bättre på det viset så det får väl vara värt de då!


Efter det så var jag hos Blomman. Blev ett pass i paddocken idag. Var trött när jag åkte hemifrån så var inte så sugen på att rida alls egentligen, men sedan ändrade jag mig =P Blev utan sadel idag också. Vilken fantastiskt nära känsla man får när man lämnar den i sadelkammaren alltså! Insåg att det får nog bli lite mer av det hädanefter. Dels för att man kommer så nära, men också för att det blir så uppenbart vilka fel och brister man har i sitsen och det går liksom inte lika lätt att fuska sig ur det genom att klämma fast sig. Man inser att shit, balansen och kroppsmedvetenheten är inte riktigt vad den en gång var :P



 


Han var himla duktig, jobbade en hel del med övergångar mellan skritt och trav i öppna för att få lite fart på bakbenen. Och sedan lite öppna i galopp också. Red igenom programmet en gång med och det gick också fint. Vi hade bra flyt i det stora hela, dock blir galoppfattningarna gärna på dubbla spår. Så det får vi nog jobba lite på. Tror dock mycket av det handlar om en liten styrkebrist så det kommer säkert lite av sig självt med tiden också.


Imorgon blir det jobb, sista dagen denna veckan ;) Och sedan en tur till Börjes med Linn :D Måste köpa foder, igen, och nya höpåsar. Blomman har liksom inte riktigt hajat att matlådan och höpåsen är för servering av MAT, de är INTE till för att klia ben och kropp på. Så det har gått åt en ansenlig mängd höpåsar under vintern! Men han är värd det, guldponnyn


Av Evelina - 1 juni 2011 23:15

Barbacka på en rund ponnyrygg precis i början på sommaren, det är en sådan stund, en guldstund!


Blomman och jag tog oss en tur i kvällsolen över stock och sten, förbi några hus och galopperade över fälten. Hur mysigt som helst hade vi det <3


Det är så skönt och bara släppa allt vad träning heter ibland och bara glida runt, sådär kravlöst, bara få vara.


Igår på hoppträningen gick det kalasbra! Hoppade två olika linjer, en med tre hinder, två galoppsprång mellan varje, en med tre hinder på böjt spår och en med fyra stycken studsar och sedan ett galoppsprång ut över en oxer. Ridhuset var mest av allt som en bastu, varmt, fuktigt och inget syre! Men bästaste ponnyn kämpade på som bara den, han var knappt ens trött när vi var klara!


Vi fick jobba mest på studslinjen. Han har ju lite stora gångarter och blir därför lite stor och långsam när han hoppar. Så studsarna var kanonbra smidighetsträning för både streching, styrka och för att snabba upp honom lite i benen. Det fick helt klart önskat resultat och på slutet så fick vi till ett riktigt bra flyt där det til och med började komma lite tryck i sprången! Min duktiga ponny :D


   Övade lite knoppning efter ridningen ikväll också. Blir helt ok tycker jag, bara luggen som är lite knölig att få till. Det är ju inte precis den lilla luggen om man säger så..... Så den får gärna en lite underlig form och är svår att få att sitta. Förra gången fick jag fästa fast den under pannbandet =P Fast det såg faktiskt helt ok ut. Det förutsätter ju dock att pannbandet är tillräckligt tajt för det......


Imorgon är jag ledig! Riktigt soft vecka det här måste jag säg! Jobb måndag, onsdag och fredag, ledigt resten. Ibland är det väldigt skönt med lite slappa tider ;P

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards