Evves place

Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

Kvaltävling 1 - CHECK! :D

Av Evelina - 5 juni 2011 21:14

Idag var det dags för Blommans och min andra tävling och således vårat andra försök att få ett av två kval till ungponnychampionaten.


Och vet ni vad, vi SATTE DET! vi red ihop hela 67,93%!!!!!   

(Vilket om vi ridit inom tävlan resulterat i en delad 2:a plats)

 

Jag är så otroligt stolt över min fina ponny! Han sköter sig så väl och även om han blir lite spänd och tycker att det är lite mycket med nya ställen och nya saker hela tiden så FÖRSÖKER han! Det är mest piloten som inte riktigt har rutin och erfarenhet nog av det här för att lyckas stötta honom hela vägen i alla lägen. Men vi ska nog lära oss minsann!!!


Var ute i lite väl god tid idag dock. Blev lite fööööör mycket dötid på tävlingsplatsen innan det var min tur. Jag beräknade lite för lång restid. Lyckades inte dryga ut det riktigt trots att det blev en seg frukost på Statoil i Kristianstad :P


Har kommit fram till att jag måste nog korta manen lite. Det märks att den vuxit en bit, rätt bra bit, sedan sist. Det är svårt att få snygga knoppar på låååånga flätor, extra svårt när man dessutom måste ha ett plåster på fel finger för att nagelbandet är totalsönder, aj :S Och sedan är det väl bara att inse, den dagen ekonomin tillåter ska jag köpa en mindre kavaj, det ser helt ärligt skitlöjligt ut att ha en som ser ut som ett 2-mannstält ;P


Så man kan väl säg att trots att allt inte blev riktigt exakt som jag planerat idag så blev det himla bra ändå!


Dessutom, så mötte vi en heltrevlig Welsh Cobvalack med ett helt gäng supertrevliga människor runt omkring den. Riktigt roligt att träffa på en raskompis ute. Haha, ännu roligare var att vi lyckades rida på precis samma procent! ;D Hoppas att vi träffar de fler gånger ute på tävlingar :)


Hehe, nädå, vaddå fokuserad ;P

 


Finaste ponnyn <3

       


Blomman gillar rosetter :D, matte också ;)


       


Blomman och hans Cob-kompis!

 

 
 
Ingen bild

K & T

5 juni 2011 23:11

Grattis bästaste Blomman och stora syster! Va bra ni är!!! Vi ser fram emot att se er i Falkenberg i höst ;) kram kram!! :))

 
Ingen bild

Mamma

5 juni 2011 23:17

God Kväll!
Grattis!!! Härligt att nu har ni gjort det en gång! Ni är ett så fint ekipage!
Mamma

 
Sanna

Sanna

7 juni 2011 19:46

Fina bilder, är det du och din häst? :)

http://asslatjejerna.blogg.se

 
Emma

Emma

9 juni 2011 20:42

Jättefina bilder :)

http://www.Armonios.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 februari 2013 21:22

Från och med nu så kommer min blogg bo på denna adress istället   http://dressyrwelsh.blogg.se/   Hoppas ni följer med :) ...

Av Evelina - 7 februari 2013 10:26


Det blir en bra dag idag! Bästa latten på rasten, dressyrträning i skogen på cobben och bio ikväll med stallgänget! Dressyrigt deluxe, galoppsadel och kandar ;) ...

Av Evelina - 6 februari 2013 11:36


Vaknade till ett vitt landskap imorse. Vintern är tillbaka, väderguden är ju klart velig värre! Snö, is, plus, barmark, stenhårt, snö igen. Han är en värre velpotta än jag! Det är inte dåligt att lyckas med det ;)   Blomman ska nog få en tur i sk...

Av Evelina - 3 februari 2013 13:19


Sista dagen denna veckan och sista dagen jag är hästvakt åt alla extrahästarna. En hel vecka, tänk att tiden går så fort!   Fiffi tycker livet är sådär kul just nu. Så länge jag underhåller henne så funkar det, men när vi "gör ingenting" så vill ...

Av Evelina - 1 februari 2013 14:01

Köpte nya byxor idag, jättesköna marinblå stretchjeans! 50:- som hittat! Köpte en kaka också, att fylla ut dom med ;) ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards