Evves place

Alla inlägg den 14 november 2010

Av Evelina - 14 november 2010 10:09

I helgen var det dags för jobbets traditionella julresa. För min del var det första gången jag fick följa med!


Landskrona var målet. På vägen dit stannade vi först för frukost på Ekerödsrasten. Baguette och kaffe! Sedan blev det ett stopp i Lund på "Butikernas Butik 2009", som var en Ica supermarket. Hemtrevlig affär o så, men är ju lättare att genomföra i en liten affär än på ett stort Maxi. Men ändå roligt att få se hur det såg ut där. Fåtöljer vid delikatessdisken som kunderna kunde sitta i medan de väntade och väldigt mycket dekorationer och inredning typ överallt.


Sedan åkte vi vidare och checkade in på Hotel Öresund i Landskrona. Åt lunch där och begav oss sedan mot curlinghallen. Askul! Hade lätt kunnat tänkt mig att börja med det faktiskt! Hade varit roligt att haft någon annan aktivitet än bara hästen, och detta hade jag nog tyckte var riktigt roligt att hållt på med!


När vi var klara med det åkte vi vidare till Citadellet och löste en mordgåta. Haha, vilken "nytta" jag hade av alla avsnitt jag och Kitty suttit framför tv:n och tittat på mordkommisionen (för övrigt världens bästa serie ;))


På kvällen var det gåsamiddag. Kan bara konstatera att nä, de var inte min grej! Men kul hade vi och mycket garvade vi! Vaniljsåsen till efterrätten var sagolik ;D


Nu är det dags för hemfärd. Saknar min blomma, ska bli skönt att komma hem till honom! Imorn ska jag till kliniken med Linn och Sonny. Förhoppningsvis får jag min sadel också..... =)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Armanis Mr O´Mally

 

Welsh Cob, hingst, född 2006

e: Armanis Shooting Star ue: Menai Sparkling Midas

 

Min "dressyrponny" och bästa vän, till vardags kallad Blomman. Han är godkänd för avel och har en livstidslicens hos Svenska Welshponny och Cobföreningen.

Fiffihunden

 Fiffi är en Amerikansk Cocker Spaniel med sportfrisyr. Hon hänger med på det mesta och ambitionsnivån ligger på att vi ska ha roligt ihop.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards